[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ تا پایان دی ماه ::
 | تاریخ ارسال: 1398/10/29 | 

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛
انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ تا پایان دی ماه

 

علی امام با بیان این که تا پایان دی ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شود، گفت: مقدمات توسعه این خط به محض تامین منابع مالی از اسفند ماه جاری امکان پذیر است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر اتمام انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ متروی تهران تا پایان دی ماه جاری عنوان کرد: همچنین در صورت وجود منابع مالی این امکان وجود دارد که از اسفند ماه مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم.
امام با اشاره به اینکه خط ۱۰ متروی تهران یک خط شرقی - غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع ۴ منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷ متروی تهران در تقاطع است.
وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است ۱۱ و نیم کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲، ۱۲ و نیم کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتر از منطقه یک و ۹ کیلومتر نیز از منطقه ۴ شهر تهران عبور کند.
امام با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما بر اساس توجیه اقتصادی و نیز دیدگاه‌های توسعه شهری بهترین نقطه برای فاز یک، بخش غربی آن است.
وی با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سه‌راهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیت‌ها است.
مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط ۱۰ شویم.
جلسات جذب سرمایه‌گذار برای آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ در حال جریان است و این خط بر اساس تصمیم شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای اسلامی شهر تهران اولین خط از خطوط متروی تهران است که بر اساس الگوی مشارکت عمومی- خصوصی اجرایی می‌شود.

تاریخ: 98/10/28
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4828794

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت مترو | تهران | علی امام | انتخاب مشاور طراحی | خط ۱۰ | اسفند ماه جاری | TBM |
دفعات مشاهده: 345 بار   |   دفعات چاپ: 118 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.38 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645