[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: کمک ۹۴ میلیارد تومانی به اعتبارات چهارمحال و بختیاری ::
 | تاریخ ارسال: 1398/10/27 | 

در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛
کمک ۹۴ میلیارد تومانی به اعتبارات چهارمحال و بختیاری
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه تاکید بر پروژه‌های مهم و حیاتی برای استان بوده تاکنون ۹۴ میلیارد تومان اعتبار به اعتبارات استان کمک شده است.



علیرضا شجاعی ۲۶ دی‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به پروژه‌های سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۱۴ پروژه در قالب پروژه‌های سفر برای استان انتخاب شد.
وی با اشاره به پروژه کنارگذر شهرکرد به سامان، افزود: این پروژه از پروژه‌های مهمی است که رفت و آمد مسافران و گردشگران را تسهیل، از طرفی بار ترافیکی شهرکرد را کاهش داده و به رونق گردشگری کمک می‌کند.
شجاعی گفت: از مشکلات این پروژه تملک ۳ کیلومتر از اراضی بود که بایستی توسط اداره کل راه و شهرسازی تملک می‌شد و این کار نیازمند پول نقد بود، در این سفر ۵ میلیارد تومان برای تملک این اراضی به این پروژه تخصیص داده شد.
وی ادامه داد:  ۲.۵ کیلومتر آن در اختیار اشخاص حقیقی بود که کارهای مربوط به تملک، زیرسازی و خاک‌ریزی انجام شد و تنها ۵۰۰ متر از ۳ کیلومتر باقی مانده که به لحاظ حقوقی اندکی زمانبر شده است و امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.
مسئول هماهنگی و پیگیری  پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: از دیگر پروژه‌ها محور شهرکرد- بروجن- لردگان است که ۹۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت و حدود ۵۰ درصد آن تخصیص داده شد.
وی بیان کرد: از مسائل این پروژه این بود که باید در ۳ قسمت تملک اراضی انجام می‌شد و ۱۰ میلیارد تومان پول نقد مورد نیاز بود که طبق قول‌های انجام شده این میزان اعتبار تامین و واریز شد.
شجاعی افزود: افرادی که معارض بودند سند این اراضی را نداشته و در صورت به اثبات رسیدن مالکیت آن افراد، براساس قیمت کارشناسی پول در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و زمین‌ها آزاد می‌شود.
وی اظهار کرد:  بعد از این سفر، ۱.۵ کیلومتر از سمت فرادنبه به سفیددشت آسفالت و ۶ کیلومتر زیرسازی انجام شده است، همچنین پل بزرگی سمت امام قیس وجود دارد که احداث آن انجام و ۳ کیلومتر از ادامه پل آسفالت شده است، از طرفی حفاری و لاینینگ  تونل کره‌بس انجام و در حال اجراست که امید است سال آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم استان راه‌آهن بوده که از سال ۹۰ در سه مقطع آغاز شد، تصریح کرد: بعد از سفر معاون رئیس جمهور، تحول بزرگی در بخش  اعتبارات مربوط به راه‌آهن استان رخ داد، به طوری که اعتبار مصوب برای این پروژه ۱۰۱ میلیارد تومان با تخصیص ۲۷ درصد بود که بعد از جریان این سفر و پیگیری‌های انجام شده، قرار است حدود ۷۳ میلیارد تومان  به این پروژه اختصاص یابد که ۲۰ میلیارد تومان آن قطعی و تخصیص مابقی آن تا پایان سال قول داده شده است.
وی ادامه داد: ۸۰۰ هزار متر خاک‌برداری، ۴۰۰ هزار متر خاک‌ریزی و حفر تونل آغاز شده است، همچنین برای قطعه سوم پیمانکار گرفته شده و مکان‌یابی ایستگاه راه‌آهن هم مشخص شده است، امیدواریم تا دو سال آینده بتوان این پروژه را به بهره‌برداری رساند.
شجاعی با اشاره به اینکه برای راه‌آهن شهرکرد در لایحه بودجه سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مورد نیاز است که با بهره‌برداری از این پروژه، اتفاق مهمی در توسعه استان رخ می‌دهد.
وی با اشاره به محور اردل- گورمیزه- دوپلان،  تصریح کرد: ۶ میلیارد تومان اعتبار به مبلغ مصوب افزوده شد.
مسئول هماهنگی و پیگیری  پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: مسیر اصلی شهرکرد- شلمزار- ناغان ۵۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که ۲۰ درصد دیگر تخصیص آن افزایش یافت، تاکنون ۱۵ هزار متر خاک‌ریزی، ۳۰ هزار متر خاک‌برداری و ۷ دهانه پل اجرا شده است.

تاریخ: 98/10/26
منبع:
https://www.isna.ir/news/98102620432

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی | چهارمحال و بختیاری | اعتبار | حفاری و لاینینگ | تونل کره‌بس | خاک‌ریزی | حفر تونل |
دفعات مشاهده: 332 بار   |   دفعات چاپ: 125 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.39 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645