اجرای ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح راه و شهرسازی در آذربایجانشرقی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت: حجم تعهدات دولت در استان در حوزه اجرای زیرساخت های حمل و نقل، راه آهن، آزادراه و راه روستایی به نرخ امروز ۱۵ هزار میلیارد تومان است.
ابوالقاسم سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های این اداره کل بیشتر در ساخت زیربناهای حمل و نقل است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از پروژه های عمرانی ملی و استانی در این استان توسط مجموعه های حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل اجرا می شود.
وی با بیان اینکه حوزه راه و شهرسازی حجم بالایی از اعتبارهای عمرانی ملی و استانی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از این اعتبارهای در حوزه های اجرای جاده، ریل، آزادراه، راه های اصلی و فرعی و روستایی در استان هزینه می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۲ تونل بین تبریز و ارومیه به طول ۵ کیلومتر و صرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان فقط در یک بخش این آزادراه، گفت: اجرای آزادراه تبریز - ارومیه موجب کاهش ۱۲ کیلومتری مسیر این ۲ شهر می شود.
آزادراه تبریز - سهند آخر شهریور ۹۹ به بهره برداری کامل می رسد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با اشاره به تغییر این طرح از بزرگراه به آزادراه و ۶ خطه شدن آن، گفت: این طرح از سال ۹۷ تاکنون پیشرفت خوبی کرده و اگر فصل کاری اجازه می داد تا پایان اسفند این طرح تکمیل می شد ولی با توجه به سردی هوا، آخر شهریور سال آینده به بهره برداری کامل می رسد.
سلطانی، با بیان اینککه فقط ۴ کیلومتر از ۲۰ کیلومتر طول این آزادراه مانده است، ادامه داد: این پروژه مشکل مالی نداشته و اعتبار اجرای آن از محل واگذاری زمین های آزادسازی شده به متقاضیان تامین می شود.
وی یادآوری کرد: کریدور تبریز - سهند به عنوان کریدور فعال برای کاربری های فراشهری با گرایش گردشگری و دانشبنیان پیشبینی شده است و با رعایت قانون دسترسی به آزادراه به شعاع یک هزار متر از آزادراه کاربری های فراشهری در محدوده آن ایجاد می شود.
راه آهن تبریز - بستان آباد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی با اشاره به طرح راه آهن تبریز - بستان آباد، گفت: اجرای این طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کرده و ریل گذاری آن آغاز شده و محل ایستگاه آن در تبریز نیز مشخص شده است.
سلطانی، با اشاره به اینکه ایستگاه این طرح در تبریز به صورت توقفگاه اجرا می شود، افزود: این مسیر جدید مدت سفر به تهران را ۴.۵ ساعت کاهش می دهد و پیش بینی می شود ۱۴ تا ۱۵ ماه آینده قطار به منطقه خاوران تبریز برسد.
تاریخ: 98/09/20
منبع: https://www.irna.ir/news/83591000
|