[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: مسابقه عکاسی و کتاب برتر - سیزدهمین کنفرانس تونل
:: سخنرانی علمی - کاربردی
..
:: کمبود اعتبار تونل خوانسار- بویین میاندشت تامین شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۸/۱۷ | 

کمبود اعتبار تونل خوانسار- بویین میاندشت تامین شد
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: به دلیل اهمیت محور خوانسار- بویین میاندشت و نقش تونل آن در کاهش تصادفات رانندگی غرب اصفهان، اعتبار موردنیاز برای تکمیل طرح از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود.



تونل خوانسار به بویین و میاندشت با طول ۸۸۰ متر و ۱۴ کیلومتر جاده دسترسی یکی از مهم‌ترین نقاط جاده ای استان در اتصال به غرب کشور محسوب می‌شود که نقش بسزایی در صرفه‌جویی مصرف سوخت و ترانزیت مرکز استان به غرب کشور و بالعکس دارد.
کلنگ احداث این تونل هفتم اسفند سال  ۱۳۹۱ به زمین زده شد و سپس به دلیل وجود گردنه با شیب‌های طولانی بسیار زیاد، نبود مشخصات فنی منطبق با طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر در فصل‌‎ بارش و ناایمن بودن تردد در آن از سال‌ ۱۳۹۲ در بین فهرست مهم ترین طرح های اداره کل راه و شهرسازی  قرار گرفت.
عملیات حفاری این تونل در سال ۱۳۹۶  به پایان رسید اما به دلیل کمبود اعتبار و ریزش مجدد  به حال خود رها شده بود.در زمان حاضر تونل ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته مسئولان تا  سال گذشته در این پروژه  ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شد و برای تکمیل آن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
چندی پیش حادثه سقوط یک دستگاه مینی بوس در مسیر بویین میاندشت به خوانسار، ۱۳ کشته و هشت مصدوم برجا گذاشت که همه آنها از اهالی فریدن (شهرستان همجوار) بودند. این حادثه ضرورت تکمیل تونل این محور را بار دیگر در کانون توجه مردم و مسئولان قرار داد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور که امروز پنجشنبه برای بازدید از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی غرب استان به این منطقه سفر کرده است، از تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تونل خبر داد.
عبدالهاشم حسن نیا همچنین از طرح ابرار و میزان پیشرفت آن در جاده های غرب استان بازدید کرد.
بر اساس ابلاغ جدید ریاست جمهوری، بهسازی و آسفالت ۲ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی در کل کشور تا پایان سال‌جاری در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های روستایی) جزو وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.
در راستای این طرح ۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان اصفهان برای بهسازی و آسفالت در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.
به گفته فرماندار خوانسار مقرر شده است مطالبات پیمانکار از محل بند واو تبصره پنج تهاتر شود و از محل منابع سال جاری هم برای مابقی اجرای طرح تزریق گردد تا هر چه سریعتر این طرح به  بهره برداری برسد.
منصور کمالی در گفت و گو با ایرنا، افزود: با پیگیری های انجام شده و مساعدت مدیران کشوری مبلغ  ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی معوقه پیمانکار تهاتر شد .
به گفته وی  ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای تکمیل و اجرای لاینینگ  این تونل تامین اعتبار شد.
منصور کمالی پیش از این گفته بود بنا به دستور ویژه رییس جمهوری و پیگیری های استاندار اصفهان،  وزیر راه و شهرسازی دستور قطعی تامین اعتبار تونل خوانسار به بویین میاندشت را صادر کرده است.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به همراه شماری از مسئولان روز پنجشنبه برای بازدید از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی غرب استان به این منطقه سفر کرد.
به گفته کارشناسان، بیشترین عوامل بروز حوادث جاده ای در جاده های استان و کشور به دلیل عوامل انسانی از جمله خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و مصرف مواد مخدر همچنین کمبود مجتمع های خدماتی رفاهی و استراحتگاه های بین راهی، ایمن نبودن برخی از جاده ها، آزادراه ها و بزرگراه ها، انجام تخلفات حادثه ساز توسط رانندگان، انتقال مصدوم توسط افراد غیر متخصص، بالا بودن آمار نقاط حادثه خیز و پرتصادف، نبود مدیریت تردد در حاشیه شهرها و آنتن ندادن تلفن های همراه در نقاط کور جاده ای است.
استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۷ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است. نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.
اصفهان به دلیل همسایگی با ۹ استان به عنوان چهارراه ترانزیتی در مرکز ایران و وضعیت توپوگرافی (نقشه برداری از طبیعی) خاصی که دارد علت بروز بسیاری از تصادفات است. براساس مطالعات انجام شده در استان، ۱۰۹ نقطه پرتصادف و پرخطر در شناسایی شده که ۶۷ نقطه از آن در تهران مصوبه کشوری اخذ کرده و ردیف اعتباری برای آن پیش بینی شده است.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه از جمله ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان اصفهان وجود دارد که این استان را در رتبه اول کشوری قرار داده است.
 شهرستان خوانسار با ۳۲ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

تاریخ: 98/08/16
منبع:
https://www.irna.ir/news/83545341

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای | کشور | اعتبار موردنیاز | تونل | خوانسار | بویین میاندشت | تکمیل طرح |
دفعات مشاهده: 49 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.53 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 3991