[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: دستگاه حفاری تونل قطار شهری مشهد از ایستگاه امامت این شهر خارج شد ::
 | تاریخ ارسال: 1398/8/7 | 

با حضور وزیر اقتصاد
دستگاه حفاری تونل قطار شهری مشهد از ایستگاه امامت این شهر خارج شد
دستگاه حفاری تونل قطارشهری مشهد روز دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی از ایستگاه امامت این شهر خارج شد.



معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این دستگاه پس از ۵.۲ کیلومتر حفاری از ایستگاه امامت خط سوم قطار شهری مشهد خارج شد.
خلیل الله کاظمی افزود: خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۲۸.۵ کیلومتر از الهیه تا سیدی در حال احداث می‌باشد که تاکنون ۱۳ کیلومتر آن حفاری شده است.
وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر قطارشهری با تجهیزات مورد نیاز ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد اظهار داشت: نکته قابل توجه در این حفاری این است که انجام تعمیرات و تجهیز دستگاه نیز در حین حرکت انجام شده است.
در این مراسم علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد  و کلات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز حضور داشتند.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

تاریخ: 98/08/06
منبع:
https://www.irna.ir/news/83533352

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: وزیر اقتصاد | دستگاه حفاری | تونل | قطارشهری | مشهد | ایستگاه امامت | حفاری |
دفعات مشاهده: 395 بار   |   دفعات چاپ: 156 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.35 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645