[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: مسابقه عکاسی و کتاب برتر - سیزدهمین کنفرانس تونل
:: سخنرانی علمی - کاربردی
..
:: استفاده کامل از ظرفیت های دستگاه های TBM در انتظار ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۷/۱۰ | 

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تاکید کرد؛
استفاده کامل از ظرفیت های دستگاه های TBM در انتظار ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با تاکید بر اینکه براساس طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهرتهران باید چهار خط 8، 9، 10 و 11به علاوه دو خط اکسپرس، در پایتخت ساخته شود، گفت: با تصویب و ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران از ظرفیت های تمامی دستگاه های TBM (حفاری مکانیزه تونل) به طور کامل استفاده می شود.

 

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با تاکید بر اینکه براساس طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهرتهران باید چهار خط 8، 9، 10 و 11به علاوه دو خط اکسپرس، در پایتخت ساخته شود، گفت: با تصویب و ابلاغ طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران از ظرفیت های تمامی دستگاه های TBM  (حفاری مکانیزه تونل) به طور کامل استفاده می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با اشاره به اینکه درحال حاضرمتروی تهران؛ شش خط درون شهری و دو خط اقماری(کرج و فرودگاه امام خمینی(ره)) تا شهر جدید پرند دارد، بیان داشت: در بازنگری طرح جامع که با مشارکت مشاوران با تجربه داخلی و خارجی تهیه شده؛ 11 خط عادی (4 خط جدید درون شهری) و 2 خط اکسپرس برای تهران در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه بنا بر مصوبات بالادستی؛ 75 درصد حمل و نقل داخل شهر باید توسط حمل و نقل عمومی انجام شود، گفت: در این میان 30 درصد حمل و نقل در داخل شهر به عهده مترو است ولیکن در حال حاضر با جا به جایی روزانه دو میلیون مسافر، بین 10 تا 13 درصد آن محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح جامع حمل و نقل ریلی و برنامه دوم توسعه شهر تهران باید امروز شاهد جابجایی روزانه حداقل 5 میلیون مسافر از طریق مترو می‌بودیم، ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه، کامل نشدن زیرساخت‌های مورد نیاز خطوط مصوب، همچنین به دلیل عدم تصویب خطوط جدید و کاهش نیافتن سرفاصله حرکت قطارها؛ این امر محقق نشده است، اما امیدواریم باتوجه به تکمیل خطوط 6 و 7 وساخت 6 خط دیگر پیش‌بینی شده تاسال 1420 با توجه به رشد جمعیت تعداد سفرهای مترو روزانه به حدود 10 میلیون سفر برسد.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: البته باید در نظر داشت که در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران که در سال گذشته به تصویب رسید، مترو مکلف شده است تا سهم خود را از سفرهای درون شهری به 20 درصد برساند که این امر مستلزم تلاش بسیار ویژه و تمرکز خاص و دوچندان مدیریت شهری بر روی توسعه مترو است.
امام با اشاره به اینکه در حال حاضر منتظر نظر و تصویب شورایعالی ترافیک کشور در خصوص بازنگری طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران هستیم، گفت:خوشبختانه بازنگری طرح جامع حمل و نقل ریلی در روزهای گذشته در شورای ترافیک استان تهران به تصویب رسید و منتظر بررسی آن از سوی شورایعالی عالی ترافیک کشور هستیم ت ابعد از تأیید و تصویب؛ اجرای این طرح در دستور کار شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) قرار گیرد.
وی بیان داشت: پس از تصویب این طرح در شورایعالی ترافیک؛ طراحی خطوط و اقدامات اجرایی را بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته، شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه در خصوص استفاده از دستگاه حفاری تونل (TBM) در خطوط متروی تهران گفت:در حال حاضر از 4 دستگاه (TBM)  موجود، سه دستگاه (یک دستگاه در شمال خط 7، یک دستگاه در توسعه جنوبی خط 6 و یک دستگاه در اسلامشهر با نظارت عالیه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مشغول فعالیت هستند.
به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، فعالیت دستگاه TBM در شمال خط 7 به اتمام رسیده و هنوز در خصوص ادامه و توسعه شمالی این خط و استفاده دوباره از دستگاه حفاری مکانیزه؛ مطالعات مربوطه در حال انجام است، لذا دستگاه فوق در حال آماده به کار؛ نگاه داشته شده است.
وی با تاکید بر اینکه به غیر از فعالیت گسترده ای که در تکمیل خطوط مختلف در حال انجام است، در موضوعات توسعه خطوط؛ توسعه شمالی غربی خط 3 ،توسعه غربی خط 4، توسعه شرقی خط 4و توسعه جنوبی خط 6 در حال طراحی و اجرا هستیم.
وی با اشاره به اینکه شروع عملیات اجرایی سایر خطوط نیز نیازمند مطالعات دقیق و کامل است، گفت: در مدیریت جدید شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تلاش داریم از هرگونه عملیات اجرایی بدون برنامه و مطالعه دقیق پرهیز شود،چرا که هزینه های مضاعفی را به شهر و شهروندان تحمیل خواهد کرد ، بنابراین مصمم هستیم با مطالعات کامل و همچنین تامین همه پیش نیازها؛ عملیات اجرایی خطوط را آغاز کنیم.
امام تصریح کرد: در این رابطه برنامه ریزی کاملی در خصوص آغاز مطالعات به محض تصویب بازنگری طرح جامع حمل و نقل ریلی در وزارت کشور و شورایعالی ترافیک انجام شده است.

تاریخ: 98/07/09
منبع:
https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-197309

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیر عامل شرکت راه آهن شهری | تهران | دستگاه های TBM | ابلاغ طرح جامع | حمل و نقل ریلی تهران | حفاری مکانیزه | تونل | مترو |
دفعات مشاهده: 57 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 1.17 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 3974