[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: طول حفاری تونل‌های خط دوم قطار شهری به ۱۴۰۰ متر رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1398/6/15 | 

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان:
طول حفاری تونل‌های خط دوم قطار شهری به ۱۴۰۰ متر رسید

 

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی، بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر خطوط درون‌شهری قطارشهری در دستور کار است، گفت: با افتتاح ۲۰ کیلومتر خط یک در تلاش برای احداث سایر خطوط هستیم البته میزان طول حفاری تونل‌های خط دوم قطارشهری اصفهان به ۱۴۰۰ متر رسید.
محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت خطوط درون شهری قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر خط یک قطار شهری اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۵.۵ کیلومتر آن نیز در توسعه خط یک پیش‌بینی شده و بخش عمده خط یک به صورت زیرزمینی اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: ادامه خط یک با عنوان خط بهارستان از ایستگاه صفه تا بهارستان از سوی شرکت عمران بهارستان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه خط دوم مترو اصفهان از ایستگاه دارک آغاز می‌شود و تا ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر ادامه می یابد، افزود: خط دو مترو به طول ۲۵ کیلومتر پیش‌بینی شده که اولویت اصلی بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر خط با ۱۶ ایستگاه است.
بنکدار با اشاره به آخرین روند حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۱۴۰۰ متر حفاری مکانیزه به صورت دوچشمه حفاری شده و تا پایان شهریورماه سال جاری به ایستگاه حرم زینبیه می‌رسد.
وی ادامه داد: خط سوم نیز به طول حدود هشت کیلومتر مد نظر قرار دارد و مطالعات آن انجام شده که به محض تأمین اعتبار طرح آن آغاز خواهد شد که در مجموع ۵۰ کیلومتر خط قطار درون شهری خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با اشاره به دشواری احداث خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: عملیات حفاری و احداث ایستگاه‌های  خط دو مترو با توجه به خیابان‌های کم عرض و مسائل ترافیکی به صورت زیرزمینی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: انجام عملیات حفاری از زیر بسیار سخت و پرهزینه است، اما ناهنجاری‌های ترافیکی را در این خط به دنبال نخواهد داشت.
بنکدار با بیان اینکه ایستگاه زینبیه نزدیک به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: در مسیر خط دو مترو حقیقتا یک شهر زیر شهر در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: البته شرایط خاصی در ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری وجود داشت، اما تلاش می‌کنیم که کار را ادامه دهیم و شرایط را بهتر کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت:جابه جایی تأسیسات و دسترسی‌ها و سایر امکانات ضرورت آن‌ را فراهم می‌کند که دستگاه‌های مختلف زمینه همکاری و همراهی را فراهم کنند.
وی خاطرنشان کرد: تأمین منابع مالی پروژه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که شهردار و اعضای شورای شهر در این خصوص تلاش‌های بسیاری رقم زدند.
بنکدار ابراز امیدواری کرد: شهروندان از خط یک قطارشهری اصفهان استقبال قابل توجهی داشته باشند و برای انجام سفرهای درون شهری خود از این وسیله ایمن و ارزان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در خط یک بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه صورت گرفته و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز قابل توجه است، گفت: در ایستگاه‌ها و تونل خط دوم متروی اصفهان روزانه بالغ بر هزار نفر مشغول فعالیت هستند و این موضوع بسیار قابل توجه است.
وی تاکید کرد: قرار است در آینده نزدیک، حفاری از سمت غرب اصفهان نیز آغاز شود و خط دوم در دو جبهه اجرایی شود.
بنکدار با اشاره به عبور نکردن خط دوم قطار شهری از زیر میدان نقش جهان اظهار کرد: در خط دوم قطار شهری بر اساس تعاملی که با میراث فرهنگی به وجود آمده، قرار شد با اضافه کردن ۱.۵ کیلومتر طول خط، میدان امام را دور بزنیم و دغدغه دلسوزان میراث فرهنگی را برطرف کنیم.

تاریخ: 98/06/13
منبع:
https://www.imna.ir/news/388371

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل سازمان قطار شهری | اصفهان | طول حفاری | تونل‌های خط دوم | قطار شهری | ۱۴۰۰ متر |
دفعات مشاهده: 346 بار   |   دفعات چاپ: 127 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.38 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645