[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ناوگان قطارشهری مشهد به خط چهارم رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1398/5/8 | 

ناوگان قطارشهری مشهد به خط چهارم رسید


اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری اجازه دادند حفاری مکانیزه تونل خط چهارم قطارشهری را آغاز کند.به گزارش ایرنا، لایحه آغاز عملیات حفاری تونل خط چهارم قطارشهری مشهد در جلسه علنی روز دوشنبه شورای شهر بررسی و تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: با توجه به پایان عملیات اجرایی خط دوم قطارشهری مشهد و پیشرفت خوب خط سوم طی بازدیدهای صورت گرفته توسط مسئولان کشوری، مقرر شد با حمایت دولت، حفاری خط چهارم نیز آغاز شود.
بتول گندمی افزود: پیشنهاد شهرداری برای انتخاب پیمانکار حفاری این خط، واگذاری پروژه به پیمانکار قرارگاه خاتم الانبیا (ص) از طریق ترک تشریفات بود که بررسی های لازم در این زمینه صورت گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قطر تونل این خط ۹.۵ متر است، هفت دستگاه حفاری تی.بی.ام در کشور برای حفاری تونل با این قطر وجود دارد که پنج دستگاه از این تعداد متعلق به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است.
وی گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه حفار تونل تی.بی.ام در خط سوم قطارشهری مشهد فعال است که در سال ۹۹ آزاد می شوند و می توانند در خط چهارم بکارگیری شوند، همچنین با توجه به وجود ظرفیت نیروی انسانی آموزش دیده بومی در مشهد و سایر موارد در شرایط اقتصادی فعلی به این نتیجه رسیدیم که اجرای عملیات حفاری مکانیزه ۱۴.۵ کیلومتر تونل خط چهارم مطابق طرح های مصوب حداکثر به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به صورت ترک تشریفات مناقصه و با انجام مراحل قانونی به قرارگاه سازندگی خام الانبیا (ص) واگذار شود.
گندمی افزود: طبق این مصوبه مدت اجرای این پروژه از تاریخ ابلاغ حداکثر ۴۸ ماه است و حداکثر پیش پرداخت به پیمانکار، ۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد می باشد که به صورت مرحله ای با نظر کارفرما و مطابق شرایط عمومی پیمان به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد غیرنقد پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: همچنین شهرداری مشهد مکلف است قبل از انعقاد قرارداد، پیش نویس نهایی را به تایید کمیسیون مشترک برنامه و بودجه، حقوقی و اقتصادی و سرمایه گذاری شورای شهر برساند و گزارش اقدامات و مراحل اجرای قرارداد را به صورت ۶ ماه یکبار به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.
خلیل الله کاظمی معاون حمل و نقل شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: قیمت تمام شده هر متر از خط سوم قطارشهری مشهد ۶۴۰ میلیون ریال است.

تاریخ: 98/05/06
منبع:
https://www.irna.ir/news/83416000

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: اعضای شورای اسلامی شهر | مشهد | شهرداری | حفاری مکانیزه | تونل | خط چهارم | قطارشهری |
دفعات مشاهده: 648 بار   |   دفعات چاپ: 152 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.76 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645