[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خط یک قطارشهری تبریز به ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسید ::
 | تاریخ ارسال: 1398/5/4 | 

خط یک قطارشهری تبریز به ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسید
 



مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه گفت: خط یک قطارشهری به ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی رسید و عملیات تکمیل آن در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، مصطفی مولوی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار تبریز افزود: در زمان کنونی مراحل یک، دو و سه خط یک قطارشهری به ترتیب ۹۹.۶۶ درصد، ۹۴.۴۶ و ۷۵.۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی مجموع اعتبارهای هزینه شده برای خط یک را ۲۰ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: مجموع هزینه های اجرایی باقیمانده برای اتمام این خط حدود ۱۲ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه،  آغاز و اتمام داکت گذاری مسیر تونل شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان کهن (شماره ۱۲) تا ایستگاه نور (شماره ۱۸) و انجام کلیه کارهای مربوطه شامل انتقال و نصب داکت ها، تولید و نصب زیرسری های داخل داکت ها، رگلاژ و تنظیم داکتهای مسیر و بتن ریزی پشت داکت ها را از اقدام های انجام شده در ۳ ماه نخست امسال اعلام کرد.
مولوی، ادامه داد: اجرای بتن پرکننده و ریل گذاری داخل ایستگاه های قونقا (شماره ۱۳)، خیام (شماره ۱۴)،  تکمیل باقیمانده ریل گذاری داخل ایستگاه لاله (شماره  ۱۵)، خرید باقیمانده تجهیزات و مصالح جوش ریل های مسیر، احداث سقف اول ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، اتمام حفاری DWP دیواترینگ پست ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، قونقا (شماره ۱۳) و لاله (شماره ۱۵) و آغاز حفاری ورودی جنوب غربی ایستگاه میدان امام حسین(ع) (شماره ۱۶) از دیگر اقدام های انجام شده در این مدت است.
وی گفت: پیش بینی نشدن اعتبارهای کافی در بودجه های سنواتی، تخصیص نیافتن به موقع و کامل اعتبارهای پیش بینی شده در بودجه های سنواتی، تبدیل اسناد خزانه اسلامی (تخصیص دولت) و تهاتر ملکی (تخصیص شهرداری) به ابزارهای مالی غالب در تامین اعتبارها، مشکلات ناشی از اعمال تحریم های بین المللی، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و عدم استقبال سرمایه گذاران از پروژه های مشارکتی و مشکل تامین ارز خریدهای خارجی از جمله موانع پیش روی تکمیل قطارشهری تبریز است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه با اشاره به وضعیت پیشرفت کلان پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز تا آخر خرداد ۹۸ گفت: تا کنون خط ۲ قطار شهری نیز با پیشرفت ۱۴.۹۴روبرو شده و ۵ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال برای آن اعتبار تزریق شده است.
مولوی، با اشاره به بازنگری در کریدور خط ۳ (مهندسی ارزش) یادآوری کرد: کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری با کاهش طول خط و تعداد ناوگان، لزوم عبور خط مترو از منطقه مرکز شهر به عنوان مرکز تولید و جذب سفر، وجود تغییرات در شبکه ترافیکی و نیاز به بازبینی و بهینه‌سازی مدل‌ها موجب شد تا در کریدور خط ۳ بازنگری شود.
سازمان قطار شهری تبریز در سال ۷۹ تاسیس و مطالعات امکان سنجی خطوط آن در اواخر سال ۸۰ آغاز شد. 
عملیات اجرایی قطار شهری تبریز در خط یک در سال ۸۱ آغاز شد و از سال ۸۵ سایر خطوط درون شهری تبریز و خط حومه ای تبریز - سهند نیز به مسیر ان اضافه شد. 
خطوط قطار شهری تبریز شامل ۴ مسیر به طول ۷۰ کیلومتر و ۷۰ ایستگاه و یک خط برون شهری تبریز - سهند به طول ۲۰ کیلومتر است.

تاریخ: 98/05/03
منبع:
https://www.irna.ir/news/83410016

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل سازمان | قطارشهری تبریز | پیشرفت فیزیکی | خط یک | مترو | ۸۷ درصد |
دفعات مشاهده: 633 بار   |   دفعات چاپ: 136 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.41 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645