[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/8/19 | 

پیشنهاد حفاری دستی تونل‌های مترو برای ایجاد اشتغال
اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از فاز نخست طرح خط ۷متروی پایتخت بازدید کردند؛ بازدیدی که بخش‌های مختلف طرح را حد فاصل کارگاه واقع در کنار اتوبان نواب (بریانک) تا بوستان گفتگو در بر گرفت.
هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران پس از بازدید میدانی اعضای شورا، در جلسه‌ای کارگاهی به تشریح آخرین وضعیت خطوط در حال بهره‌برداری و توسعه‌ای متروی تهران و حومه پرداخت. به گفته درویش هم‌اکنون برای خطوط در دست ساخت مترو تهران و حومه که در 200جبهه کاری در دست انجام است حدود 10هزار نفر به‌طور مستقیم و بیش از 20هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فعالیت دارند. وی اعلام کرد که مسیر خط 7متروی تهران حدفاصل شهرک امیرالمومنین(ع) تا میدان صنعت با 25ایستگاه است و درصورت تأمین اعتبار 12کیلومتر آن از میدان محمدیه تا بوستان گفتگو شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تشکر از جایگزینی حفاری دستی گفت: همه می‌دانند دستگاه تی‌بی‌ام کیفیت و راندمان بالایی دارد اما اگر حفاری را به‌صورت دستی انجام دهیم می‌تواند در ایجاد اشتغال تأثیرگذار باشد؛ چرا که به عقیده بنده استفاده از این تجهیزات مناسب کشورهایی است که نیروی انسانی ندارند. وی عنوان کرد که تلاش‌شان این است تا رویکرد خوبی در شورای چهارم نسبت به مترو داشته باشند. وی در عین حال بر استفاده از سیستم حائل در ایستگاه‌های خطوط جدید مترو برای افزایش ایمنی مسافران تأکید کرد. دنیامالی با اشاره به اینکه تحویل 30کیلومتر مترو در سال کار سختی است اظهار امیدواری کردکه با تلاش‌های در حال انجام 150کیلومتر خط مترو که در طرح جامع پیش‌بینی شده است، حاصل شود. اسماعیل دوستی، دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل هم در این بازدید اظهار کرد: گزارشی که در ابتدای شورای چهارم درباره مترو دریافت کردیم، گزارش خوبی نبود و همه دوستان به این نتیجه رسیدند که حوزه مترو پررنگ‌تر دیده شود که این اتفاق نیز افتاد. ابوالفضل قناعتی، دیگر عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران هم با تقدیر از روند رو به رشد احداث خط 7مترو تهران، بیان کرد: با توجه به وقفه‌ای که در اجرای پروژه خط 7 ایجادشده بود پیگیر 350میلیارد تومانی که قرار بود از متمم بودجه به مترو داده شود، شدم و با پیگیری سایر اعضای شورا خوشبختانه این پروژه مجدداً احیا شد. عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در ادامه اظهارات خود، گفت: در حال حاضر حساسیت‌هایی نسبت به پروژه‌هایی که به سپاه واگذار می‌شود، وجود دارد اما لازم است اعلام شود که در همین پروژه‌ از یک هزار و 700نفری که مشغول فعالیت هستند یک هزار و 100نفر از شرکت‌های خصوصی مشغول به‌کار هستند؛ در واقع دوسوم افرادی که به شکل شرکتی و فردی کار می‌کنند بخش خصوصی محسوب می‌شوند.

همشهری، 11ابان 1393

http://www.hamshahrionline.ir/details/276652/metro/tehranmetro

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2312 بار   |   دفعات چاپ: 776 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645