[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/8/19 | 

شورای شهر مجوز احداث تونل بزرگراه صیاد را به شهرداری نداده است
رئیس کمیته عمران شهری شورای شهر گفت: تا زمانی که مطالعات توجیهی در خصوص احداث تونل اتوبان صیاد صورت نگیرد، اجرای آن عملی نمی شود. اگر هم اطلاعاتی در خصوص اجرای این طرح منتشر شده ، کاملاً نادرست است.
اقبال شاکری  عضو شورای شهر تهران درباره احداث تونل 3 طبقه در انتهای جنوبی صیاد شیرازی توضیح داد. دکتر اقبال شاکری گفت طرح تونل سه طبقه صیاد شیرازی تا آزادگان به تصویب شورا نرسیده ، بلکه تنها یک کد پروژه برای مطالعات داده شده است. به گفته رئیس کمیته عمران شهری شورای شهر تا زمانی که مطالعات توجیهی در خصوص احداث تونل اتوبان صیاد صورت نگیرد، اجرای آن عملی نمی شود. اگر هم اطلاعاتی در خصوص اجرای این طرح منتشر شده ، کاملاً نادرست است. در ادامه، گفتگو ی سایت پایتخت را با دکتر اقبال شاکری را می خوانید: آیا شما از لحاظ فنی با احداث تونل 3 طبقه در انتهای جنوبی صیاد شیرازی موافقید؟بنده با هرگونه افزایش خطوط حمل و نقل، بدون توجیه فنی و اقتصادی موافقتی ندارم.اصلا طرح احداث این تونل  به تصویب شورا رسیده؟طرح تونل 3 طبقه صیاد شیرازی تا آزادگان تنها در حال مطالعه است و فعلاً بحث اجرای آن مطرح نیست و حتی طرح و لایحه و مصوبه ای نیز برای این منظور ارائه نشده است. تنها یک طرح مختصری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری ارائه شده تا آن را مورد بررسی قرار داده ، توجیه فنی و اقتصادی کرده و سپس مورد تأیید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار بگیرد و سرانجام نیز به کمیسیون عمران برای تأیید فرستاده شود، که در این مرحله اگر از سوی کمیسیون تأیید شد، مجدداً در صحن شورای شهر ارائه می شود. حدس می زنید چقدر اعتبار برای آن در نظر گرفته شود؟ساخت هر تونلی اعم از پل، بزرگراه و یا خط BRT (سامانه های غیر مترویی در ایران) براساس پیوست های بودجه 1393 و مصوبات قبلی شورا، باید توجیه فنی، اقتصادی، ترافیکی، اجتماعی، سلامت، زیست محیطی و پدافند غیر عامل شده باشد و قبل از تصمیم برای اجرا، در شورای شهر و کمیسیون های تخصصی تصویب شده باشد. بنابراین باید بگویم که تنها اجازه مطالعات تونل صیاد شیرازی تا آزادگان داده شده که اگر مطالعات مورد نظر در این خصوص صورت نگیرد، این طرح رد می شود اما اگر به طور حرفه ای و تخصصی مطالعات مورد نظر انجام شود، ما نیز آن را در کمیسیون مورد بررسی قرار می دهیم. زیرا وقتی ساخت هر تونل 140 تا 150 میلیارد هزینه دارد حق نداریم بدون مطالعات آن را تصویب نماییم. بنابراین طرح تونل سه طبقه صیاد شیرازی تا آزادگان به تصویب شورا نرسیده، بلکه تنها یک کد پروژه برای مطالعات داده شده است. زیرا تا مطالعات توجیهی در خصوص آن صورت نگیرد، اجرای آن عملی نمی شود. اگر هم اطلاعاتی در خصوص اجرای این طرح منتشر شده ، کاملاً نادرست است. ولی تونلهای دیگر ظاهرا هزینه های بیشتری داشته اند. مثلا احداث تونل نیایش در شمال شرق تهران بیشتر از 150 میلیارد تومان هزینه برده. رقم دقیق این پروژه چقدر است؟اجرای این پروژه در زمان ما صورت نگرفته اما بهره برداری اش در دوره ما بوده است. براساس اطلاعاتی که ما از شهرداری گرفته ایم، هزینه این تونل از بودجه ی تعیین شده (در موافقتنامه ای که با معاونت برنامه ریزی شهری تعیین شده است) فراتر نرفته است. ساخت تونل های شهری معمولاً حدود 130 تا 140 میلیون تومان هزینه در بر دارد که این هزینه با توجه به وسعت تونل ها متغیر می باشد. بنده در صحبتی که با معاونت برنامه ریزی شهری داشته ام هزینه ساخت تونل را بالاتر از بودجه تعیین شده نمی دانند.

مهر، 7آبان 1393

http://www.mehrnews.com/news/2412164

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2183 بار   |   دفعات چاپ: 796 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645