[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: آغاز عملیات احیای جاده خرم آباد – پلدختر ::
 | تاریخ ارسال: 1398/2/6 | 

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا
آغاز عملیات احیای جاده خرم آباد – پلدختر/ در احداث مجدد، جاده را کوتاه‌تر می‌سازیم
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات احیای جاده خرم‌آباد – پلدختر پس از تخریب ناشی از وقوع سیل آغاز شده است گفت: طول این جاده 95 کیلومتر بود که در احیا و ساخت دوباره آن مسیر کوتاهتر و به 85 کیلومتر کاهش می‌یابد.



خیراله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر بازسازی جاده قدیم خرم آباد – پلدختر عملیات بازسازی و احداث مجدد را آغاز کردیم، گفت: طول این مسیر 95 کیلومتر است که 25 کیلومتر آن کاملا تخریب شده است و باید مجددا احداث شود.
وی با اشاره به اقدامات کارشناسی شده برای نحوه بازسازی و ساخت مجدد این مسیر گفت: برای بازسازی و ساخت مجدد هر 10 کیلومتر جاده قدیم خرم آباد – پلدختر یکی از ادارات راهداری از استان‌های مختلف مامور شده‌اند تا هر چه زودتر این مسیر بهسازی شود. نقطه به نقطه این جاده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان مسیر را به 85 کیلومتر کاهش داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به جای بخشی از این جاده تونل ساخته می‌شود، گفت: با احداث تونل طول این جاده از 95 کیلومتر به 85 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: 30 درصد جاده قدیم خرم‌آباد – پلدختر باید مجددا احداث شود، شش کیلومتر از این مسیر به صورت تونل ساخته می‌شود و مابقی مسیر را باید بهسازی و تکمیل کنیم و نیازی به ساخت جاده جدید نیست.
خادمی تاکید کرد: تمام مراکز جمعیتی و روستاها به این جاده دسترسی دارند و مشکلی برای کسب و کار مردم حاشیه جاده ایجاد نخواهد شد.
خادمی با بیان اینکه مسیری که احیا می‌شود استانداردهای جاده ترانزیتی را دارد، گفت: جاده خرم آ‌باد – پلدختر در مسیر محور شمال – جنوب یکی از جاده‌های ترانزیتی کشورمان محسوب می‌شود و باید با استانداردهای جاده ترانزیتی احداث و احیا شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه‌های مورد نظر برای احیا و احداث جاده خرم آباد – پلدختر گفت: برآوردهای اولیه حاکی از این است برای بهسازی و احیای این جاده 740 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در حال تامین اعتبارات هستیم.
وی تاکید کرد:‌ به غیر از روستاهایی که از مسیر جابجا شده‌اند و به یک مکان دیگر منتقل خواهند شد هیچ روستایی نیست که امکان دسترسی به این جاده را نداشته باشد.

تاریخ: 98/02/03
منبع:
https://www.ilna.ir

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون وزیر راه و شهرسازی | عملیات احیای جاده | خرم‌آباد | پلدختر | احداث تونل |
دفعات مشاهده: 911 بار   |   دفعات چاپ: 210 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714