[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: ساخت تونل، ناجی «گردنه مرگ» ::
 | تاریخ ارسال: 1398/1/26 | 

ساخت تونل، ناجی «گردنه مرگ»
ساخت تونل بهترین و مطمئن ترین راه برای نجات گردنه اسدآباد از رانش و تخریب است که فنی ترین شورای استان پس از مذاکره و چاره اندیشی های فراوان به آن رسیده و مجلس شورای اسلامی نیز راه را برایش هموار کرده است.

 

به گزارش ایرنا، به یاد دارم پاییز سال 1390، حذف گردنه اسدآباد و ساخت تونل به جای آن به تصویب دولت رسید؛ طرحی که پس از سنجش خاک و جغرافیای این منطقه ابتر ماند و رویای پایان گرفتن حوادث جاده ای و قربانی شدن صدها مسافر زیر خروارها خاک سست و بی بنیاد گردنه دفن شد.
حالا پس از هفت سال دوباره این پیشنهاد سر از خاک برآورده تا ناجی جاده ای سخت گذر باشد که نام «گردنه مرگ» گرفته است، آن هم در شرایطی که بارش های سیل آسای اخیر امنیت و ایمنی این شاهراه ارتباطی را شسته و با خود برده است.
به گفته فرماندار اسدآباد چندین نقطه از این جاده پرپیچ و خم در اثر نفوذ آب دچار رانش و بدنه این مسیر به طور عمیق و گسترده شکافته شده و هرآن بیم فرو ریختنش بر سر این شهر کوه پایه ای و ساکنانش می رود.
** گردنه اسدآباد در بودجه 98 سهم دارد
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به تازگی در نشست شورای فنی استان که با محوریت رسیدگی به وضعیت گردنه تشکیل شد، قول مساعد داد اعتبار مورد نیاز برای نجات گردنه را تامین کرده و از مسئولان کشوری خواستار رسیدگی به وضعیت بحرانی این شریان اصلی شود.
اکبر زنجبرزاده بهترین گزینه برای کاهش تصادفات جاده ای و جلوگیری از رانش های بیشتر گردنه را ساخت تونل می داند و از معطل ماندن چندین ساله این طرح گلایه کرده و می گوید: امسال حفر تونل را با جدیت پیگیری می کنیم تا خیال مردم و مسئولان برای همیشه آسوده شود.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه رانش و نشست های اخیر خسارت جانی نداشته اما خطر بیخ گوش گردنه است و نباید غفلت کنیم. از اینرو طرح احداث تونل در جدول 20 قانون بودجه سال 98 گنجانده شده تا برای تخصیص اعتبار دچار مانع و مشکلی نشود.
وی گفت: در مرحله نخست مکاتبه استاندار همدان با آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ضروری است تا مبالغ مورد نیاز برای طرح مطالعاتی و آغاز این پروژه اختصاص یابد.
به اعتقاد رنجبرزاده ساخت تونل در کاهش هزینه های نگهداری گردنه بسیار موثر است و از سوی دیگر مصرف سالانه 6 هزار تن نمک برای یخ زدایی و برف روبی این مسیر قطع می شود چراکه به گفته کارشناسان استفاده از این حجم نمک در راه ها موجب شورشدن و ناباروری دشت اسدآباد می شود که خطر جدی برای کشت و زرع این منطقه به حساب می آید.

تاریخ: 98/01/25
منبع:
http://www.irna.ir/fa/News/83277137

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: ساخت | تونل | حذف گردنه اسدآباد | تصویب دولت | حفر تونل | امسال |
دفعات مشاهده: 572 بار   |   دفعات چاپ: 232 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.24 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645