[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: سخنرانی علمی - کاربردی
:: برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن بین المللی تونل در سال 2019
..
:: دستگاه حفاری خط سوم قطارشهری مشهد از میدان بسیج عبور کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱/۲۲ | 

دستگاه حفاری خط سوم قطارشهری مشهد از میدان بسیج عبور کرد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: دستگاه حفاری خط سوم قطارشهری با موفقیت از میدان بسیج و زیرتونل خط یکم عبور کرد.
 

کیانوش کیامرز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه حفاری تی.بی.ام خط سوم قطارشهری 15 و 16 فروردین ماه به میدان بسیج رسید و با تمهیدات خاص و بدون تعطیلی ایستگاه بسیج، دیشب با موفقیت از زیر تونل خط یکم عبور کرد و از میدان بسیج گذشت.
وی اظهار داشت: هم اکنون حفاری این خط به سوی میدان 15 خرداد بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
وی گفت: خط سوم به طول 30 کیلومتر از بزرگترین خطوط مترو کشور است و تاکنون 10 کیلومتر آن حفاری شده است.
کیامرز با بیان اینکه پیمانکار این خط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) است افزود: عبور دستگاه حفاری از زیر ایستگاه خط یکم در میدان بسیج مشهد از موارد بحرانی بود که در آستانه روز پاسدار با موفقیت انجام شد.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته حفاری این خط در نیمه دوم سال جاری به پایانه مسافربری خواهد رسید.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند 96 نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال 97 رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 30 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال 95 آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول 17.5 کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با 15 ایستگاه برنامه ‌ریزی شده است.

تاریخ: 98/01/20
منبع:
http://www.irna.ir/rkhorasan/fa/News/83271275

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد | دستگاه حفاری | TBM | خط سوم | قطارشهری | مشهد | پیمانکار | قرارگاه خاتم الانبیا (ص) |
دفعات مشاهده: 108 بار   |   دفعات چاپ: 26 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.68 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 3961