[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: سخنرانی علمی - کاربردی
:: برگزاری نخستین مجمع عمومی انجمن بین المللی تونل در سال 2019
..
:: آخرین وضعیت چهارخطه شدن محورهای هراز و فیروزکوه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱/۱۲ | 

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
آخرین وضعیت چهارخطه شدن محورهای هراز و فیروزکوه


وزیر راه و شهرسازی، آزادراه تهران-شمال را یک پروژه فاخر مهندسی دانست و گفت:در کنار این پروژه، چهار خطه کردن محورهای فیروزکوه و هراز برای تسهیل تردد تهران و شمال کشور در دستور کار قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، در برنامه نقد ۹۷ سیما، به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل تردد میان تهران و شمال کشور اشاره کرد و گفت: سه برنامه به صورت موازی برای تسهیل تردد به شمال کشور در دست اقدام بوده است. اولین برنامه تعریض و چهار خطه شدن جاده هراز بوده که تاکنون ۱۰۵ کیلومتر این جاده چهار خطه شده است. همچنین جاده چالوس ایمن‌سازی شده و برنامه دیگری برای این محور وجود نداشته است.
این عضو کابینه دوازدهم تعریض محور فیروزکوه را اقدام دوم برای تسهیل تردد به شمال کشور عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین اقدام صورت گرفته به این منظور در سال گذشته چهار خطه کردن جاده فیروزکوه بوده که منهای دو نقطه از این جاده که در داخل شهرهای پل سفید و زیراب قرار دارد و باید پل احداث و جایگزین مسیر فعلی شود، در سایر طول مسیر این پروژه به پایان رسید.
وی افزود: این مسیر سال گذشته به افتتاح رسید و با استفاده از آن مسافران می‌توانند در مسیری چهار خطه از تهران به کل شهرهای شمال سفر کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه احداث آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: اقدام سوم که برای تسهیل تردد به شمال کشور صورت گرفته و اقدام اصلی و تاریخی به شمار می‌رود، پیشبرد پروژه آزادراه تهران-شمال است. آزادراه تهران-شمال که احداث آن از سال ۷۴ آغاز شده، یکی از پروژه‌های فاخر است و از تونل‌های بزرگ استاندارد و پل‌های بزرگ در مسیر سخت و صعب العبور کوهستانی برخوردار است.
وی ادامه داد: عمده‌ترین بخش این بزرگراه در منطقه یک آن قرار دارد. در منطقه دو بخشی از کار صورت گرفته و کارهای مطالعاتی و تهیه نقشه منطقه سه نیز انجام شده است.
اسلامی با اشاره به مزایای آزادراه تهران-شمال گفت: این محور یک آزادراه کاملاً هوشمند است و سیستم‌های کنترل، مزایا و هندسه راه آن را به یکی از مفاخر مهندسی کشور تبدیل کرده که مردم با استفاده از آن لذت خواهند برد. این پروژه، اولین پروژه روسازی بتنی است که در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

تاریخ: 98/01/11
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4578956

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: وزیر راه و شهرسازی | پروژه | احداث آزادراه | تهران | شمال | چهار خطه |
دفعات مشاهده: 91 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.68 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 3961