[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: 30 میلیون یورو صرف تکمیل خط دوم قطارشهری می شود ::
 | تاریخ ارسال: 1397/12/21 | 

30 میلیون یورو صرف تکمیل خط دوم قطارشهری می شود
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: 30 میلیون یورو برای تکمیل و خرید تجهیزات مورد نیاز خط دوم قطارشهری در این کلانشهر هزینه می شود.

 

کیانوش کیامرز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کل بودجه ارزی خط دوم این ناوگان 278 میلیون یورو است که از این مبلغ 141 میلیون یورو تا سال 1395 هزینه و مرحله نخست خط راه اندازی شد. 30 میلیون یورو باقی مانده از این مبلغ نیز صرف تکمیل تجهیزات ادامه خط دوم قطار شهری مشهد می شود.
وی به تکمیل و آغاز ادامه مسافرگیری خط 2دوم قطار شهری مشهد در سال آتی اشاره و بیان کرد: تا تابستان سال آینده ایستگاه شریعتی تا پیروزی این خط در شهر مشهد وارد مدار مسافرگیری می شود.
مدیرعامل شرکت قطار شهری ادامه داد: سامانه سیگنالینگ این خط که پارسال راه اندازی شد دارای نواقص ایمنی بود که رفع شده و هم اینک کاملترین سامانه سیگنالینگ کشور در خط دوم قطار شهری مشهد فعال است.
وی همچنین تونل قطارشهری مشهد را دارای تحمل زمین لرزه هشت ریشتری اعلام و بیان کرد: تاکنون از 100 دستگاه واگن مورد نیاز خط دوم 70 واگن به مشهد تحویل شده و 30 واگن باقیمانده نیز در شرکت واگن سازی تهران در دست مونتاژ است و تا نیمه اردیبشهت ماه تحویل می شود.

* اتصال خطوط قطارشهری مشهد تا سال 1400
کیامرز در ادامه گفت: حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز با استفاده از دو دستگاه تی.بی.ام در دو جبهه از میدان فردوسی اجرا می شود. یک دستگاه هم اکنون در پل آموزگار و دیگری در ایستگاه میدان بسیج فعالند.
وی افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته سال آتی دستگاه حفار به ایستگاه امامت 49 و دستگاه حفار در جبهه شرقی نیز به پایانه امام رضا(ع) خواهد رسید. تا سال 1400 تلاش می شود کار حفاری به اتمام و خط سوم قطار شهری مشهد به پایان برسد و تونل آن تکمیل شود.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: با تامین منابع، خطوط یکم تا سوم قطارشهری مشهد تا سال 1400 به یکدیگر متصل می شوند و حفاری خط چهارم نیز از سال 1400 آغاز خواهد شد.
وی گفت: انتشار هفت هزار میلیارد ریال برای خط سوم قطارشهری و تخصیص 500 میلیارد ریال بودجه دولتی مصوب سال 98 برای قطارشهری مشهد پیش بینی شده که اگر این محقق شود روال خوبی طی خواهد شد.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و در اسفند سال 95 از مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند پارسال نیز با بهره برداری 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آن عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود در مراحل پایانی می باشد.

تاریخ: 97/12/20
منبع:
http://www.irna.ir/rkhorasan/fa/News/83239501

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرعامل | شرکت قطارشهری | مشهد | خرید تجهیزات | خط دوم | حفاری خط سوم | مترو | مطالعات خط چهارم |
دفعات مشاهده: 412 بار   |   دفعات چاپ: 164 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.76 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645