[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: تا خط اول مترو تکمیل نشود خط دوم را آغاز نمی کنیم ::
 | تاریخ ارسال: 1397/12/14 | 

تا خط اول مترو تکمیل نشود خط دوم را آغاز نمی کنیم
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پیشرفت عملیات ساختمانی فاز نخست خط یک متروی شهر قم به 60 درصد رسیده است و در سال آینده تا شهریورماه شاهد تکمیل دو ایستگاه مترو و تونل آن خواهیم بود.

 

تکمیل عملیات ساختمانی فاز نخست خط یک متروی قم در سال 98/تا خط اول مترو تکمیل نشود خط دوم را آغاز نمی کنیم
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت پروژه متروی شهر قم اظهار کرد: بنا داشتیم که تا پایان سال 97 فاز نخست این پروژه را تکمیل کنیم و عملیات احداث دو ایستگاه مترو و تونل آن به پایان برسد و در سال 98 شاهد راه اندازی فاز نخست آن باشیم، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی پیشرفت این فاز به 60 درصد رسیده است و در سال آینده تا شهریورماه شاهد تکمیل دو ایستگاه مترو و تونل آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای راه اندازی پروژه متروی شهر قم نیاز به تجهیزات فراوانی داریم که این تجهیزات به واردات از خارج کشور وابسته هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: تامین واگن متروی قم در قالب قرارداد وزارت کشور برای خرید واگن برای شهرداری‌های کشور از چین نهایی شده است و این قطارها با هزینه دولت برای متروی قم خریداری می‌شوند، نقش ریاست مجلس شورای اسلامی در تصویب این مصوبه زیاد بود و واردات 7 رام قطار برای متروی قم در قالب این قرارداد قطعی شده است.

قاری قرآن واگن‌های متروی شهر قم را تضمین شده دانست و تصریح کرد: گنجانده شدن شهر قم در قرارداد خرید واگن‌های متروی از کشور چین، حدود هزار و 500 میلیارد تومان آورده مالی مثبت برای شهر قم داشت.

وی ادامه داد: هزار تن ریل راه آهن برای پروژه متروی قم به شهر قم حمل شده است و برای خرید سه هزار تن ریل دیگر قرارداد داریم که این ریل‌ها تا پیش از پایان سال به شهر قم حمل خواهند شد، این حجم از ریل جوابگوی خط یک متروی شهر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: استفاده از توان داخلی برای تامین تجهیزات متروی شهر قم را در دستور کار داریم، بیشترین نگرانی برای بهره برداری از این پروژه در خصوص تجهیزات است، چون کارهای ساختمانی فاز نخست خط یک پروژه متروی قم در سال 98 تکمیل خواهد شد.

قاری قرآن برآورد هزینه اجرای خط دو متروی شهر قم را 10 هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: به دلیل هزینه بالای این خط هنوز حفاری تونل آن شروع نشده است و پیش از پایان خط یک متروی شهر قم به سراغ خط دوم نمی‌رویم و این کار تا چندین سال دیگر هم صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: تکمیل خط یک متروی شهر قم را به صورت فاز به فاز و ایستگاه به ایستگاه است و شهرداری و دولت باید در آینده پس از بهره برداری از این خط باید یارانه بالایی به ازای هر مسافر بدهند، فاز نخست خط یک متروی شهر قم حدود پنج کیلومتر با دو ایستگاه است، این خط از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری است و خط به مسجد مقدس جمکران منتهی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اتفاق خاصی در پروژه منوریل شهر قم نیفتاده است، در ابتدا می‌خواستیم که این پروژه در یک فاز به میزان 4.7 کیلومتر تکمیل شود که تصمیم شورای شهر قبلی بود، ولی شورای شهر جدید قم به دلیل مبهم بودن بهره برداری از پروژه با هزینه کرد از بودجه شهرداری برای آن مخالفت کرد، دولت تاکنون 200 میلیارد تومان برای آن هزینه کرد.

تاریخ: 97/12/13
منبع:
https://www.isna.ir/news/97121306840

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: معاون فنی و عمرانی | شهرداری قم | عملیات ساختمانی | فاز نخست | خط یک | مترو | شهر قم |
دفعات مشاهده: 431 بار   |   دفعات چاپ: 192 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.4 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645