[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: پروژه قزوین، الموت، تنکابن پیوست زیست محیطی ندارد وباید متوقف شود ::
 | تاریخ ارسال: 1397/11/26 | 

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:
پروژه قزوین، الموت، تنکابن پیوست زیست محیطی ندارد وباید متوقف شود
 
 
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: پروژه قزوین، الموت به تنکابن مطالعات زیست محیطی ندارد و باید متوقف شود تا به محیط زیست و گونه های جانوری محدوده طرح آسیب نزند.
به گزارش خبرنگار مهر، حسن پسندیده مدیرکل محیط زیست استان قزوین در این نشست ضمن بیان ایرادات فنی و زیست محیطی پروژه قزوین به الموت و تنکابن اظهارداشت: در اجرای طرح های ملی باید هم مقررات و قوانین تعیین شده اجرا شود و هم این که پروژه ها مطالعات زیست محیطی داشته باشد تا ادامه کار با مشکل مواجه نشود.
پسندیده اضافه کرد: ما متولی صیانت از محیط زیست هستیم و باید مراقب باشیم تا اجرای طرح های عمرانی آینده محیط زیست را با چالش مواجه نکند و اجرای همه پروژه های ملی از جمله راه قزوین به الموت و تنکابن نیازمند پیوست زیست محیطی است.
وی گفت: وقتی پروژه بزرگی انجام می شود باید مطالعات کامل داشته باشد و این پروژه متاسفانه مطالعات زیست محیطی ندارد و باید پرسید چرا در این شرایط بیش از۴۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
پسندیده اظهارداشت: این طرح مطالعات زیست محیطی ندارد و باید اصلاح شود زیرا بخشی از جاده از مسیری عبور می کند که بهترین زیست بوم و کلنی زیستی استان در این محدوده است که آن را تخریب می کند.
مدیرکل محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: به اعتقاد ما باید به جای این جاده مسیر موجود بهسازی شود و در نهایت اگر قرار باشد تکمیل شود باید در سازمان محیط زیست تهران تصمیم گیری شود تا بتواند ادامه فعالیت داشته باشد.
در ادامه منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین هم اظهارداشت: این پروژه مهم ۱۰ سال قبل کلید خورده تا ارتباط استانهای قزوین و مازندران را برقرار کند اما به نظر می رسد استان گیلان زیاد مایل نیست آن را اجرا کنیم.
حبیبی تصریح کرد: پیشنهاد می شود برای جلوگیری از روند توقف این پروژه ملی ضمن اولویت بندی ابتدا مسیر قزوین به الموت را تکمیل کنیم و در زمان ایجاد شده برای رفع اشکالات مسیر و تکمیل پروژه با نظر محیط زیست اقدام شود تا فرصت را از دست ندهیم.
وی گفت: این طرح چون ملی است سابقه مطالعات زیست محیطی دارد و دراستان در زمان آغاز طرح تایید زیست محیطی گرفته شده و امروز هم با اذعان به برخی از مشکلات می توانیم موانع را برطرف کرده و این طرح مهم را تکمیل کنیم.
در ادامه پیمان پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: در بازدید میدانی از پروژه ساخت جاده قزوین به الموت و تنکابن مشخص شد به دلیل تعارض با زمینهای مردم موانعی در مسیر اجرا وجود دارد و در ادامه برخی مناطق باید اصلاح مسیرصورت گیرد تا به محیط زیست منطقه آسیب وارد نشود.
وی تصریح کرد: در محدوده استان قزوین در دو نقطه از جمله محل چشمه «وگل» دغدغه داریم و باید واریانت ایجاد شود تا چشمه ها آسیب نبیند که در این راستا بر اساس نظر محیط زیست تغییراتی توسط پیمانکار داده شده است.
پیرمرادی اضافه کرد: همچنین در مسیر عبور وحوش نیز باید تونل ساخته شود تا شاهد از بین رفتن گونه های جانوری مسیر نباشیم و با نگاه کارشناسی شده و ایجاد واریانت در سه مسیر می توانیم این پروژه را ادامه دهیم و تکمیل کنیم.

تاریخ: 97/11/24
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4541320

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیرکل محیط زیست | استان قزوین | پروژه | قزوین | الموت | تنکابن | مطالعات زیست محیطی |
دفعات مشاهده: 754 بار   |   دفعات چاپ: 163 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.4 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645