[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: طول خطوط مترو در کلان‌شهرها دو برابر می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1397/11/22 | 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها :
طول خطوط مترو در کلان‌شهرها دو برابر می‌شود
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اکنون طول خطوط مترو در کلان‌شهرها 294.2 کیلومتر است که تا پنج سال آینده دو برابر می‌شود.

 

«مهدی جمالی‌نژاد» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره وضعیت خطوط مترو و چشم‌انداز حمل و نقل درون‌شهری در کلان‌شهرهای کشور افزود: در پایان برنامه پنج ساله توسعه حمل و نقل شهری در شهرهای بزرگ، 289.3 کیلومتر به طول خطوط مترو اضافه می‌شود که این افزایش طول، حجم جابجایی مسافر را 2.8 برابر افزایش می‌دهد.
وی با بیان این که بیشترین حجم جابجایی مسافر در پایتخت انجام می‌شود، اظهار داشت: در مجموع سالانه 824 میلیون نفر سفر در خطوط مترو در پنج کلان‌شهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز انجام می‌شود.
وی همچنین گفت: طول خطوط مترو در تهران 205 کیلومتر است و سالانه 730 میلیون نفر سفر در خطوط متروی تهران صورت می‌گیرد؛ میزان جابجایی در مشهد 47 میلیون، در شیراز و اصفهان هر کدام 18 میلیون و در کلان‌شهر تبریز 11 میلیون نفر سفر به صورت سالانه است.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این که در کلان‌شهرهایی که خطوط مترو وجود دارد، 193 ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: کلان‌شهر تهران با 109 ایستگاه بیشترین تعداد و تبریز با 11 ایستگاه، کمترین تعداد را به خود اختصاص داده اند؛ این در حالی است که مشهد 33 ایستگاه و کلان‌شهرهای شیراز و اصفهان نیز هر کدام 20 ایستگاه بهره‌برداری شده، دارند.
جمالی‌نژاد توضیح داد: تعداد کل واگن‌های موجود در خطوط مترو فعال در کشور، یک هزار و 739 دستگاه است که از این تعداد، یک هزار و 438 دستگاه در خطوط متروی تهران، 100 دستگاه در کلان‌شهر مشهد، 65 دستگاه در شیراز و همچنین در اصفهان و تبریز هر کدام 60 دستگاه واگن فعال هستند و به کرج 14 دستگاه و به کلان‌شهر قم نیز دو دستگاه واگن تعلق گرفته است.

** 82.3 کیلومتر خط مترو در 4 کلان‌شهر تا سال 1402
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: اکنون در چهار کلان‌شهر کرج، اهواز، قم و کرمانشاه خط مترو به بهره‌برداری نرسیده است، اما بر اساس برنامه تا 1402 در مجموع 82.3 کیلومتر خط مترو در این چهار شهر به بهره‌برداری می‌رسد.
جمالی‌نژاد با بیان این که تا سال 1402 مجموع طول خطوط مترو در 9 کلان‌شهر کشور 583.5 کیلومتر می‌شود، گفت: طول خطوط متروی تهران و حومه تا پنج سال آینده به 311 کیلومتر می‌رسد که سالانه یک میلیارد و 243 میلیون نفر سفر در مترو پایتخت را تسهیل خواهد کرد. وی افزود: در پایان طرح توسعه پنج ساله خطوط مترو (سال 1402) در مجموع یک میلیارد و 553 میلیون نفر سفر به مجموع مسافران سالانه خطوط مترو کلان‌شهرهای کشور اضافه می‌شود که نیازمند دو هزار دستگاه واگن برای تحقق این هدف پنج ساله هستیم.

تاریخ: 97/11/20
منبع:
http://www.irna.ir/fa/News/83202969

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: رئیس سازمان | شهرداری‌ | دهیاری‌ | کشور | کلان‌شهرها | طول خطوط | مترو |
دفعات مشاهده: 823 بار   |   دفعات چاپ: 199 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.4 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645