[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: بررسی مباحث فنی اجرای طرح تراموا در رشت ::
 | تاریخ ارسال: 1397/9/20 | 

در جلسه شورای شهر رشت صورت گرفت؛
بررسی مباحث فنی اجرای طرح تراموا در رشت
یکصد و هفتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با حضور اعضای کمیسیون، مدیران شهرداری و مدیر پروژه مشاور تراموای رشت در ساختمان میرزا خلیل رفیع برگزار شد.
 

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری‌شورای شهر رشت با اشاره به مزایای راه اندازی تراموا دررشت، بیان داشت: با راه اندازی تراموا در رشت بسیاری از معضلات در حوزه حمل و نقل و ترافیک برطرف خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی در رشت خواهیم بود.
رضا رسولی با بیان اینکه انتظار تلاش بیشتر و استفاده از پتانسیل های مسئولان به منظور راه اندازی تراموا در رشت را داریم، ادامه داد: یقینا این کار نیازمند همراهی مسئولان دولتی بوده و امیدواریم با نشست‌ها و رایزنی هایی که انجام می‌شود به سرانجام برسد.
مدیر پروژه مشاور تراموای رشت نیز در این جلسه گفت: تراموا یکی از سامانه های تعریف شده در قانون است.
کیوان هاتفی نژاد با بیان اینکه برای راه اندازی سیستم تراموا جمعیت شهری بالغ بر یک میلیون نفر تعریف شده است، افزود: در سالهای گذشته مطالعات ترافیکی رشت انجام شده و نتایج حاصل آن مبنی به راه اندازی انبوه بر در رشت است.
وی به برخی از قابلیت های اصلی تراموا اشاره کرد و گفت: تراموا قطار ریلی بوده که دارای حداکثر سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت است.
هاتفی نژاد با تاکید بر اینکه هزینه راه اندازی تراموا نسبت به مترو بسیار کمتر است، بیان کرد: با توجه به اینکه فاصله ایستگاههای تراموا نسبت به مترو کمتر بوده از قدرت جابجایی بیشتری برخوردار و در برخی از شهرهای جهان از تراموا برای حمل و نقل به شهرهای حومه استفاده می کنند.
وی به ایجاد ایستگاههای تراموا در مقایسه با ایستگاه های مترو اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس مطالعات انجام شده برای راه اندازی تراموا در رشت باید ۲۰ ایستگاه احداث کنیم که هزینه ای ۶ میلیارد تومانی برای احداث ایستگاه های آن برآورد شده است.
هاتفی نژاد با اشاره به مسیرهای عبور خط تراموا در رشت بیان کرد: این مسیر از مسکن مهر شروع و به سمت میدان مصلی و پس از آن شهرداری رشت رفته و با عبور از خیابان های شهید انصاری از امتداد جاده رشت، انزلی به سمت فرودگاه ادامه پیدا می کند.
وی توجه به مقوله هایی از جمله در دسترس بودن، قابل تعمیم بودن و ارزان بودن را از اولویتهای اجرای این طرح دانست و افزود: دولت به اجرای طرح تراموا در رشت به عنوان پایلوت نگاه کرده و در صورت موفقیت این مهم در دیگر شهرداری های کشور نیز اجرایی می شود.
هاتفی نژاد مدت زمان اجرای طرح تراموا در رشت را ۳۶ ماهه دانست و ‌یادآور شد: در صورت تامین منابع مالی پروژه تراموای رشت طی مدت زمان چهار الی پنج ساله به اتمام می رسد.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به اهمیت راه اندازی حمل و نقل ریلی برای شهر رشت افزود: با یک برنامه ریزی مشخص و زمانبندی شده باید شهر رشت را به شهرهایی که دارای حمل و نقل ریلی هستند اضافه کنیم.
رضا رسولی با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک، افزود: باید با استفاده از پتانسیل مسئولان ملی و رایزنی با دولت، رشترا نیز به لیست ۹ شهر کلانشهر که جهت داشتن تراموا، مصوبه شورای عالی ترافیک را دارند، اضافه کرد.
در پایان مقرر گردید کارگروهی از اعضای شورا و مدیران شهرداری و مسئولان برای به سرانجام رسیدن هرچه سریع‌تر پروژه تراموا تشکیل شود.

تاریخ: 97/09/19
منبع:
https://www.ilna.ir

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: شورای شهر | رشت | مباحث | فنی اجرای | طرح | تراموا |
دفعات مشاهده: 416 بار   |   دفعات چاپ: 171 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645