[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: 416 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه جاده سنندج - مریوان نیاز است ::
 | تاریخ ارسال: 1397/9/18 | 

416 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه جاده سنندج - مریوان نیاز است
مدیر عامل شرکت مهندسین راه یاب ملل گفت: پروژه احداث جاده جدید سنندج - مریوان (تیژتیژ، گاران) در حال حاضر 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن چهار هزار و 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

مظفر بیگلر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پایان سال گذشته، 2 هزار و 360 میلیارد ریال برای ساخت این جاده ارتباطی هزینه شده است.
وی به اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در سال جاری اشاره و تاکید کرد: از این مبلغ، 80 میلیارد ریال آن جذب شده است.
مهندس مشاور پروژه احداث جاده محور سنندج - مریوان افزود: جدا از این مبلغ، برای سال 98 نیز 800 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز داریم تا این پروژه در نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد.
وی از پایان حفاری تونل باغان در این محور طی چند روز گذشته خبر داد و یادآور شد: برای ساخت این تونل در مجموع 730 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که تاکنون 500 میلیارد ریال آن هزینه شده است.
بیگلر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی حفاری تونل باغان از 20 مرداد سال 96 آغاز شد، اضافه کرد: حفاری این تونل به عنوان بزرگترینتونل مسیر به طول یک هزار و 942 متر مهمترین اقدامی بود که باید صورت می‌ گرفت و با وجود تاخیر هشت ماهه در آغاز حفاری به دلیل مشکلات خاص موجود در منطقه، کار باز شدن مسیر تونل طبق زمان بندی اولیه و در کمتر از 16 ماه به پایان رسید.
وی با بیان اینکه در این تونل ماهانه 110 متر حفاری در 2 جبهه ورودی و خروجی انجام شده است، گفت: عرض این تونل 10،5 متر و ارتفاع مفید آن 5 متر و 80 سانتی متر است.
بیگلر به وجود چهار پارکینگ تعبیه شده (در هر سمت 2 پارکینگ) در ورودی های تونل باغان اشاره کرد و افزود: این تونل ضمن کاهش هفت کیلومتری مسیر پر پیچ و خم محور قدیم سنندج - مریوان از تصادفات و سوانح بالای این محور بطور چشمگیری می کاهد.
مدیرعامل شرکت راه یاب ملل با بیان اینکه طرح احداث محور جدید سنندج - مریوان یکی از پروژه‌هایی است که برای مردم مریوان حیاتی است، یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 1381 و در دولت هفتم آغاز شد اما پیشرفت 40 درصدی کار پس از گذشت 14 سال باعث شد تا مسئولان مربوطه در استان عزم خود را برای به سرانجام رساندن این طرح مهم ملی در دولت تدبیر و امید جزم کنند.
بیگلر درباره تغییر روند در این پروژه اظهار داشت: تامین منابع مالی و همچنین تغییر پیمانکار از جمله تصمیمات مهمی بود که برای حل مشکل این پروژه اتخاذ شد و به این ترتیب از آذر ماه سال 95 طرح احداث محور سنندج - مریوان به پیمانکار و مهندس مشاور جدید سپرده شد.
به گزارش ایرنا، جاده فعلی سنندج به مریوان با 125 کیلومتر طول، دارای پیچ های متعددی است که با بهره برداری از جاده جدید علاوه بر کاهش 25 کیلومتری طول مسیر، مدت زمان تردد از سنندج تا مریوان حدود 75 دقیقه کاهش می یابد.

تاریخ: 97/09/17
منبع:
http://www.irna.ir/kurdistan/fa/News/83125569

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیر عامل | شرکت مهندسین | راه یاب ملل | پروژه | احداث | جاده جدید | سنندج | مریوان | تونل |
دفعات مشاهده: 514 بار   |   دفعات چاپ: 211 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.37 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645