[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
جلسات هیات مدیره::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
سمپوزیوم تونلسازان جوان (SYTA 2025)::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
پانزدهمین کنفرانس تونل ایران

پانزدهمین کنفرانس تونل ایران
https://itc2025.ir/fa/
 
..
اخبار جدید
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: وبینار تخصصی انجمن تونل ایران
:: اطلاعیه برگزاری پنجمین سمپوزیوم تونل‌سازان جوان آسیا (SYTA ۲۰۲۵)
:: گزارش جلسه هیأت‌مدیره انجمن تونل ایران در روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در محل دفتر انجمن تونل ایران
..
:: بزرگترین پل جهان اواخر امسال افتتاح می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: 1397/8/1 | 

بزرگترین پل جهان اواخر امسال افتتاح می‌شود
تحقق رویای رانندگی روی دریا
 

به نظر می‌رسد که رویای چینی و هنگ‌کنگی‌ها پس از سالها درحال تحقق است و یکی از بزرگترین راه‌های مواصلاتی در جهان که سه منطقه هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای چین را به یکدیگر متصل می‌کند، قرار است به زودی راه اندازی و افتتاح شود.
به گزارش ایسنا، با اینکه ایده و طرح‌ریزی این راه مواصلاتی مهم و شگفت‌انگیز به ۱۹۸۳ میلادی باز می‌گردد، اما آغاز این پروژه عملیاتی از سال ۲۰۰۳ میلادی کلید خورد و از آن سال تاکنون نیز که بیش از ۱۵ سال می‌گذرد، مهندسان و متخصصان زبده‌ای در این پروژه تلاش‌های بسیار زیادی کرده‌اند تا این پل جاده‌ای و دریایی که سه منطقه ژوهای در چین، هنگ کنگ و ماکائو را به هم متصل می‌کند، در برابر زمین لرزه‌ای به بزرگی هشت ریشتر و طوفان‌های عظیم از مقاومت بالایی برخوردار باشد.
این راه مواصلاتی که به شکل حرف انگلیسی Y است، بزرگترین راه مواصلاتی در جهان به شمار می‌رود که از مسیر جاده‌های، دریایی، زیردریایی و جزایر مصنوعی تشکیل شده است و این امکان را به مسافران و تاجران می‌دهد که به راحتی میان این سه منطقه رفت و آمد کرده و هزینه‌های تردد خود را به نصف کاهش دهند.
البته پروژه ساخت بزرگترین راه مواصلاتی در جهان بدون چالش و انتقاد نیز نبوده است و بسیاری از آن بعنوان پل «اشک و خون» یاد می‌کنند چراکه بسیاری از رسانه‌های محلی از کشته و زخمی شدن خیل عظیمی از کارگران اهل هنگ‌کنگ و چین خبر داده بودند. 
مهندسان در ساخت این پل همچنین با چالش‌های بزرگی در خصوص زمین شناسی، آب و هواشناسی و مهندسی دریا و خاک روبرو بودند که حالا به نظر می‌رسد این پروژه پس از سالها تلاش مداوم و شبانه روزی و پشت سرگذاشتن تمامی موانع، سرانجام به مرحله بهره برداری رسیده و نزدیک شده است و بسیاری از مقامات چین از افتتاح و رونمایی از آن در اواخر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی سخن گفته‌اند.
رسانه‌های فرانسوی همچنین در خصوص عظمت سازه‌های پل مذکور گفته بودند که سازه و فلزهای بکاررفته در این پل به اندازه ۲۰ برج ایفل است.
این راه مواصلاتی که چین، هنگ کنگ و ماکائو را به یکدیگر متصل می‌کند، در اصل از راه زمینی (جاده‌ای)، تونل زیردریایی و گذر از جزایر مصنوعی میان دریا تشکیل شده است که به گفته مقامات چینی، زمان و هزینه تردد مسافران را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

تاریخ: 97/07/29
منبع:
https://www.isna.ir/news/97072916260

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: افتتاح | بزرگترین | پل جهان | اواخر امسال | هنگ‌کنگ | ماکائو | ژوهای چین | اتصال |
دفعات مشاهده: 446 بار   |   دفعات چاپ: 193 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4714