[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: سخنرانی علمی - کاربردی
:: بازدید اعضای هیات مدیره انجمن تونل ایران
..
:: فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۱۹ | 

یک مقام مسئول خبر داد:
فعالیت مجدد پروژه احداث خط آهن میانه-اردبیل
 

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از فعال شدن مجدد پروژه راه آهن میانه-اردبیل با توزیع اعتبارات جدید از محل فاینانس داخلی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی از راه‌آهن میانه- اردبیل و ایستگاه‌های مسیر بازدید کرد و از شروع مجدد عملیات اجرایی در این خط ریلی که به دلیل کمبود شدید منابع اعتباری متوقف بود، خبر داد.
وی با اشاره به تامین اعتبار این پروژه از محل فاینانس داخلی گفت:‌با توزیع اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی و برگزاری چند جلسه با پیمانکاران و مشاوران این خط ریلی مقرر شد اعتبار تخصیص یافته بین قطعات مختلف با توجه به اهمیت و میزان پیشرفت فیزیکی قطعات، توزیع شود.
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از رشد و سرعت عملیات اجرایی طی هفته گذشته در این پروژه ابراز خرسندی کرد و افزود:‌ پیمانکاران با افزایش تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلات در تلاش هستند تا به هدف‌گذاری و اولویت‌بندی‌های صورت گرفته دست پیدا کنند.
خطیبی در خصوص هدف‌گذاری برای خط ریلی میانه- اردبیل توضیح داد و گفت:‌ با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا با توزیع به موقع اعتبارات در پروژه زیرسازی مسیر تا پایان سال ۱۳۹۸ به اتمام برسد.
وی برگزاری همزمان مناقصه برای احداث ایستگاه‌های مسیر را بخش دیگری از برنامه‌ها اعلام کرد و افزود:‌ به زودی مناقصه ساخت ایستگاه‌های فیروزآباد، گنج‌گاه و مهمان‌دوست نیز برگزار می‌شود.
این مقام مسئول در شرکت ساخت، طول خط ریلی راه‌آهن میانه ـ اردبیل را ۱۷۵کیلومتر بیان کرد و گفت:‌ این خط ریلی با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است.
خطیبی افزود: راه‌آهن میانه ـ اردبیل دارای ۶۴ دستگاه تونل به طول ۲۴ کیلومتر و ۳۳ دهنه پل به طول بیش از ۴ کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول ۱۲۰۰ متر و بزرگترین پل به طول ۶۰۰ متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.
سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه، پل آرپاچای در خط ریلی میانه ـ اردبیل را یکی از منحصر به فردترین پل‌های شبکه ریلی کشور اعلام کرد و گفت: این پل پنج دهانه دارد که ارتفاع دهانه میانی آن ۶۳ متر و ارتفاع پایه آن ۸۰ متر است و به عنوان مرتفع‌ترین پل ریلی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
وی راه‌آهن میانه ـ اردبیل را یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور دانست و گفت: اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور موجب افزایش مراودات اقتصادی بین استان اردبیل و استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مهمترین استان‌های مرزی و بالتبع آن اتصال استان اردبیل با همسایه های شمال غربی کشور می‌شود.

تاریخ: 97/07/17
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4425318

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
کلیدواژه ها: سرپرست معاونت | ساخت و توسعه راه‌آهن | زیربناهای حمل و نقل | کشور | فعال | پروژه | راه آهن | میانه | اردبیل | فاینانس داخلی |
دفعات مشاهده: 48 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.72 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3790