[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: سخنرانی علمی - کاربردی
:: بازدید اعضای هیات مدیره انجمن تونل ایران
..
:: بررسی احداث خطوط جدید مترو ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۱۷ | 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:
بررسی احداث خطوط جدید مترو
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در این مدت بعضی از خطوط جدید در تهران را تعریف کرده‌ایم و ما می‌توانیم با احداث یک کیلومتر تونل یک منطقه را به مترو متصل کنیم.
ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، محمد علیخانی درباره ارزیابی طرح ترافیک در شهر تهران،اظهار داشت: براساس مصوبه شورای ترافیک تهران بعد از 6 ماه طرح ترافیک باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. 


 وی ادامه داد: شورای ترافیک تهران باید این ارزیابی را انجام دهد و ما اگر تذکری و یا اظهارنظری درمورد طرح ترافیک می‌کنیم نظر کمیسیون را در این خصوص می‌دهیم ولی قانوناً هرگونه تغییر در محدوده، ساعت و وسعت طرح ترافیک باید به تصویب شورای ترافیک تهران برسد و شورای شهر تهران فقط می‌تواند درباره نرخ اظهارنظر و تصمیم‌گیری کند. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: ما حتی یک عضو در شورای ترافیک تهران نداریم و شهرداری عضو این شورا است و به نظر می‌رسد فعلا نیز طرح فعلی ترافیک اجرایی خواهد شد. 
 علیخانی درپاسخ به پرسشی مبنی بر آغاز فصل وارونگی هوا و آلودگی هوای شهر تهران و همینطور توجه به حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: اتوبوس‌های فرسوده سطح شهر تهران طبق برنامه دوم باید از 6 هزار تا به 9 هزار تا افزایش می‌یافت که نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه تعداد اتوبوس‌ها هم کاهش داشته است. ما از 6 هزار اتوبوس هم پایین‌تر آمده‌ایم و علت آن هم این است که اتوبوس جدیدی اضافه نشده و اتوبوس‌های فعلی نیز فرسوده و از رده خارج می‌شوند. 
 وی گفت: در حوزه واگن مترو نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستیم و تعداد واگن‌ها کاهش داشته و اضافه نشده؛ اخیرا نیز قرارداد خرید 630 واگن را منعقد کردیم که شروع تحویل آن از 15 ماه آینده آغاز می‌شود و کم‌کم تحویل داده خواهد شد؛ البته این قرارداد تا هزار واگن نیز قابل افزایش است. 
 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: در زمینه اتوبوس احساس کردیم که در بحث اتوبوس‌های شهری کم لطفی‌هایی صورت گرفته است و بسته حمایتی دولت به اتوبوس‌های برون شهری اختصاص می‌یابد و اتوبوس‌های درون شهری باز هم مغفول ماندند؛ بنابراین نامه‌ای به رئیس‌جمهور زدیم و این موضوع را پیگیری کردیم. 
 علیخانی گفت: البته هرازچندگاهی 20 تا 30 اتوبوس به تهران اضافه می‌شود که زیاد نمی‌تواند مشکلی از شهر برطرف کند و ما به رقم‌های بالای 2 تا 3 هزار اتوبوس نیاز داریم تا بتوانیم عقب‌ماندگی بوجود آمده را جبران کنیم. 
 وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بر چه اساس تا سال آینده 50 کیلومتر مترو به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ساخت مترو فقط منحصر به تونل نیست و وقتی به بهره‌برداری می‌رسد که تمام تجهیزات و امکانات را داشته باشد. مدیریت شهری گذشته مدعی بود مترو تهران را ساخته و تمام شده و موجب شد عجله در بهره‌برداری خطوط ناقص را به شهروندان تحویل دهد. 
 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در این مدت بعضی از خطوط جدید در تهران را تعریف کردیم و ما می‌توانیم با احداث یک کیلومتر تونل یک منطقه را به مترو متصل کنیم و طرح‌هایی مشخص شده که بعضی از مناطق با احداث یک ایستگاه به خطوط اصلی مترو متصل شوند.

تاریخ: 97/07/16
منبع:
http://iraneconomist.com/fa/news/253441

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
کلیدواژه ها: رئیس | کمیسیون | عمران و حمل و نقل | شورای شهر | تهران | بررسی | احداث | خطوط | جدید مترو |
دفعات مشاهده: 48 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.85 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3790