[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/7/15 | 
برنامه وزارت راه برای احداث مراکز ‌‌درمانی و گردشگری در اراضی استحصالی تونل ریلی مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران‌
پس از به زیر زمین رفتن راه‌آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، حدود ۳۰ هکتار اراضی روی تونل‌ها استحصال شد که وزارت راه برنامه‌ریزی کرده است در این اراضی مراکز درمانی و گردشگری، فضای سبز، مسیر پیاده‌رو و پارکینگ خودرو احداث کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌ عملیات اجرایی پروژه زیر زمین رفتن خط‌آهن تهران - تبریز در منطقه 17 و 18 تهران، از مهرماه سال 1387 آغاز شد و با اجرای آن خط‌آهن محور تهران - تبریز از پل نواب ( تقاطع قلعه مرغی) تا بازار آهن شادآباد به زیر زمین منتقل شد. بنابراین گزارش در‌ پروژه زیر زمین رفتن خط‌آهن تهران-تبریز در مناطق 17 و 18، حدود 600 میلیارد تومان توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران هزینه شد تا آرامش ساکنان منطقه 17 و 18 حفظ شود. ه تازگی شهرداری تهران مدعی لزوم واگذاری‌ اراضی استحصال شده روی این تونل‌ها‌ است؛ البته در این باره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر هدفگذاری‌های خود مبنی بر احداث فضای سبز، اماکن درمانی، اماکن تفریحی و گردشگری در این 30 هکتار اراضی حاصل شده، طی نامه‌نگاری به شهرداری تهران، برنامه‌های خود را اعلام کرده است. احمد مسجدجامعی، یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره این پروژه‌ می‌گوید: ‌اینکه بگویم فقط راه‌آهن برای ادامه طرح انتقال خطوط و ایستگاه‌ها همکاری لازم را ندارد درست نیست، آنها هم هزینه‌هایی را انجام داده‌اند و باید این هزینه‌ها جبران شود البته برای آزادسازی ملک‌های مورد نظر سندی تهیه شده است. بنا به گفته مسجدجامعی ‌‌این زیرگذر به طول 9کیلومتر و عرض 30متر فضای 270هزار مترمربعی را آزاد کرده است، طبق توافقاتی که صورت گرفته این محدوده به فضای سبز و پیاده‌راهی برای شهروندان این مناطق تبدیل می‌شود. بنابراین گزارش ظاهراً به تازگی توافقاتی بین راه‌آهن و شهرداری درباره این اراضی انجام شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

خبرگزاری فارس، 5 مهر 1393
منبع خبر: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930705000195
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 3038 بار   |   دفعات چاپ: 890 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645