[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نمایشگاه مترو
:: اطلاعیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بطور فوق العاده و مجمع عمومی فوق العاده انجمن تونل ایران
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/7/15 | 
فاز نخست خط 6 مترو بالغ بر40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
مجری پروژه خط 6 مترو پایتخت از پیشرفت حدود45 درصدی ساخت تونل در فاز نخست این خط خبر داد و گفت: مشکلات مالی مهمترین دغدغه ساخت مترو است.
محدث مجری پروژه خط 6 مترو پایتخت با بیان اینکه مترو تهران یکی از فعال‌ترین متروهای دنیاست، گفت: خط 6 به طول 31 کیلومتر جنوب شرق تهران را به شمال غرب تهران متصل می کند . وی با تاکید بر اینکه 31 کیلومتر خط 6 مترو با 27 ایستگاه مصوب شده است، اظهارکرد: در عین حال 4 کیلومتر دیگر از دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در طرح توسعه مترو پیش بینی شده که در صورت تصویب به اجرا گذاشته خواهد شد .  مدیر پروژه خط 6 مترو تهران با اشاره به اینکه اکنون ساخت خط 6 مترو در 3 فاز در دست اجراست، تصریح کرد: فاز نخست آن از دولت آباد آغاز و در ادامه ایستگاه‌های کیانشهر، بعثت( 17 شهریور)، منصور، میدان خراسان، قائم ، امیرکبیر، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، صیاد شیرازی، وجود دارند. وی افزود: در فاز میانی ایستگاه های هفت تیر ، کریم خان ، میدان ولی عصر ، پارک لاله ، قرار دارند که عملیات احداث این بخش نیز در دست اجراست .  به گفته محدث در فاز شمالی این خط ایستگاهای کارگر ، گیشا ، شهرک آزمایش ، مرزداران ، یادگار امام ، اشرفی اصفهانی ، ستاری ، آیت الله کاشانی ، شهر زیبا، شهران، کن ، سولقان هستند.  وی با اشاره به اینکه 2 دستگاه تی بی ام در حال حفاری در این خط است، گفت: دستگاه شماره یک از دولت آباد حفاری را آغاز کرده و اکنون با 5.5 کیلومتر پیشرفت حفاری در میدان خراسان قرار دارد. قرار است تا پارک لاله به حفاری خود ادامه دهد. در عین حال دستگاه دیگر از پارک لاله به سمت سولقان حرکت خواهد کرد که هنوز در این بخش عملیات حفاری آغاز نشده است. وی با اشاره به اینکه در فاز نخست ( بخش جنوبی ) خط 6 مترو تاکنون 40 درصد در ساخت تونل و 45 درصد در بخش ایستگاه پیشرفت داشته ایم، گفت: هنوز در دیگر بخش ها به پیشرفت قابل توجهی نرسیده ایم .  محدث یادآور شد: در حفر تونل‌ها، شفت دستگاه TBM از ایستگاه دولت‌آباد وارد شده است و در حال حاضر در حدود 5.5 کیلومتر از تونل به سمت شمال حفر شده که هم اکنون در میدان خراسان است. مدیر پروژه خط 6 مترو تهران با اشاره به اینکه در فاز جنوبی هنوز ریل گذاری صورت نگرفته است، گفت: پس از خروج تی بی ام مسیر برای ریل‌گذاری آماده است. محدث با تاکید بر اینکه مشکلات مالی مهمترین دغدغه مترو و خط 6 بوده است، تصریح کرد: بهره برداری کامل از خط 6 مترو تا پایان سال 95 نیازمند ماهانه 70 میلیارد ریال اعتبار است . وی با بیان اینکه خط 6 جنوب شرقی تهران را به شمال ‌غربی وصل می‌کند، خاطرنشان کرد: این خط با خطوط 1، 2، 3، 4و 7 تلاقی داشته و مسافران می‌توانند به راحتی به تمام نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران، 2 مهر 1393
منبع خبر: http://www.yjc.ir/fa/news/4989923
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1880 بار   |   دفعات چاپ: 650 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4374