[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: بیش از 85 درصد زمین های اطراف سد پلرود در شرق گیلان تملک شد ::
 | تاریخ ارسال: 1397/5/23 | 

بیش از 85 درصد زمین های اطراف سد پلرود در شرق گیلان تملک شد
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان از تملک 85 درصد زمینهای اطراف سد در حال ساخت پلرود در شرق استان خبر داد .
 

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به ایرنا ، کاظم لطفی اظهار داشت : تعیین وضعیت تملک بیش از 85 درصد زمین‌های اطراف سد انجام شده و مطالبات سال 96 پیمانکار این سد نیز پرداخت شده است .
وی افزود : سد مخزنی پل رود یکی از طرح‌های بزرگ تأمین آب استان گیلان است که رسماً از تاریخ 17 فروردین 1389 کار ساخت آن آغاز و با تعیین وضعیت تملک بیش از 85 درصد زمین‌های اطراف سد، تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
لطفی گفت : طرح سد مخزنی پل رود یکی از طرح‌های بزرگ تأمین آب استان گیلان به ارتفاع 100 متر و حجم مخزن 132 میلیون مترمکعب و قدرت تنظیم سالانه 205 میلیون مترمکعب است که مطالعات شناسایی اولیه آن از سال 56 آغاز شد و مطالعات تکمیلی آن بین سال‌های 1362 لغایت 1384 خاتمه یافته و در سال 1386 مصوبه کمیته تخصصی وزارت نیرو توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان اخذ شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به چگونگی آغاز ساخت پروژه سد مخزنی پلرود اظهار کرد: قرارداد عملیات اجرایی پروژه سد مخزنی پلرود در فرآیند مناقصه عمومی در سال 88 با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد و رسماً از تاریخ 17 فروردین 1389 پروژه سد با نظارت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس آغاز شد.
کاظم لطفی با اشاره به اینکه مبلغ قرارداد اولیه پروژه بالغ‌بر 890 میلیارد ریال و مدت اولیه قرارداد 66 ماه بود افزود: هدف از ساخت سد مخزنی پل رود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پل رود، دومین رودخانه بزرگ استان گیلان است.
وی با اشاره به مزیت‌های ساخت سد مخزنی پل رود بیان کرد: با ساخت این سد امکان آبیاری بالغ‌بر 27 هزار هکتار اراضی شالی‌کاری و باغهای شهرستان‌های رودسر، املش و تأمین آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گیلان رحیم‌آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله به میزان 40 میلیون مترمکعب در سال و نیز تأمین انرژی برق‌آبی به میزان 70 گیگاوات در سال میسر می‌شود.
لطفی با اشاره به اینکه از سال 1389 عملیات اجرایی پروژه عظیم سد مخزنی پلرود در هفت کیلومتری شهر رحیم‌آباد شهرستان رودسر آغاز شد تصریح کرد: در این مدت دو رشته تونل انحراف آب به طول 608 و 640 متر به قطر پنج‌متر که علاوه بر حفاری توسط بتن مسلح پوشش شده احداث‌شده و سازه‌های ورودی تونل نیز ساخته‌شده است که این نوع تونل، در سطح کشور، منحصراً در سد پلرود اجراشده و امکان کلیه تزریقات و عملیات کنترلی سد را در دوران بهره‌برداری میسر خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با بیان اینکه تاکنون برای پروژه مذکور 170 میلیارد تومان هزینه شده و بیش از 85 درصد زمین‌های اطراف آن تملک شده است گفت: انحراف آب در اسفندماه 95 انجام شد و تاکنون بیش از دو میلیون 200 هزار مترمکعب خاک‌ریزی بدنه سد اجراشده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه سد مخزنی پلرود تاکنون 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود: با عنایت به کاهش سهم گیلان از آورد رودخانه سفیدرود که به‌واسطه احداث سدهای بالادست سد منجیل است، سد پلرود می‌تواند نیازهای آبی کامل شهرستان رودسر را تأمین کرده و کمبود آب بخش زیادی از اراضی انتهایی شبکه آبیاری سفیدرود در شهرستان لنگرود را نیز تأمین کند.
در حال حاضر سد سفید رود با حجم مخزن 2 / 1 میلیارد متر مکعب تنها مخزنی آب کشاورزی و سد آیت الله بهجت با بیش از 105 میلیون متر مکعب ذخیره مخزن تنها سد تامین آب شرب گیلان است

تاریخ: 97/05/22
منبع:
http://www.irna.ir/gilan/fa/News/82999829

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیر عامل | آب منطقه ای | گیلان | تملک 85 درصد | زمینهای | سد | در حال ساخت | پلرود | قرارگاه خاتم‌الانبیا |
دفعات مشاهده: 384 بار   |   دفعات چاپ: 140 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645