[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نمایشگاه مترو
:: اطلاعیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بطور فوق العاده و مجمع عمومی فوق العاده انجمن تونل ایران
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/7/15 | 
عملیات اجرایی تونل "نقره‌کمر" در تفرش پس از ۱۰ سال متوقف شد
خبرگزاری تسنیم: عملیات اجرایی تونل نقره کمر تفرش با پیشرفت فیزیکی اندک پس از ۱۰ سال متوقف شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفرش، مردم شهرستان تفرش به دلیل موقعیت جغرافیائی و قرار گرفتن شهرشان در دل کوهستان های زیبا با جاده های صعب العبور دست و پنجه نرم می کنند. سال 83 با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی وقت کلنگ احداث تونل نقره کمر زمین زده شد ولی پس از گذشت یکسال عملیات اجرایی این تونل متوقف شد و در پی آن اعتراضات مردمی بالا گرفت. در سال 87 با حضور استاندار وقت و مدیر کل راه و شهرسازی عملیات اجرایی تونل دورباره کلید خورد و در آن زمان 5میلیارد ریال اعتبار استانی و 10میلیارد ریال اعتبار ملی به این طرح اختصاص داده شد. روژه"تونل نقره کمر" در10 سال، 33 درصد پیشرفت داشته است و بالغ بر 45 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از 30 میلیارد تومان نیاز است. نماینده مردم تفرش آشتیان و فراهان درباره عملیات اجرایی این تونل گفت: گردنه نقره کمر از ابتدا که کلنگ آن را زده اند هیچ ردیف اعتباری خاصی نداشته و از طرح های استانی بوده است و از طریق ردیف های مختلف بودجه ای دیگر، اعتباری به آن اختصاص داده اند. عباس صلاحی افزود: این پروژه چون به پیمانکار و مردم بدهکار بوده منجر به شکست شده است، با وزیر صحبت کردیم تا در کمیسیون ماده 215 مطرح شود. صلاحی درباره جزئیات کمیسیون ماده 215 اضافه کرد:این کمیسیون به این شکل است که از طرح دیدار و اگر توجیه داشته باشد، ردیف اعتباری به آن اختصاص می دهند و مصوب شده و در ردیف اعتباری کشوری قرار می گیرد، مانند آب هفتیان وقتی اینگونه شود سالیانه از طرف دولت به آن اعتبار اختصاص می دهند و طرح دوباره شروع می شود. وی خاطر نشان کرد: باید به شرایط آن زمان و هدف آن زمان در رابطه با این طرح بررسی شود تا نظر قطعی درباره این طرح شود باتوجه به اعتبار و کمکی که به حل مشکلات مردم می کند طرح قابل قبول و از نظر اقتصادی پروژه خوبی نبوده است ولی چون شروع شده و مقداری از آن کار انجام شده ، توقف آن به صلاح نیست و بایداصلاح شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی درباره اجرای تونل نقره کمر در تفرش گفت: گردنه نقره کمر تفرش یکی از ورودی های اصلی شهر تفرش است و با پیچ و قوس های خطرناک سبب ایجاد خطر برای مردم و مسافران شده است. مجیدرضا نصرالله نژاد مهمترین دلیل توقف این طرح را نبود اعتبار عنوان کرد و افزود: قریب به 400میلیارد ریال اعتبار در جهت تکمیل این طرح مورد نیاز است که در حال حاضر تامین این مبلغ امکانپذیر نیست.

خبرگزاری تسنیم، 1 مهر 1393
منبع خبر: http://www.tasnimnews.com/Home/Single/507315
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2524 بار   |   دفعات چاپ: 608 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4374