[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1397/4/2 | 

 معارضین و ارتقا استانداردها دلیل تاخیر در افتتاح مسیر آزادراه تهران-شمال
مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، آخرین وضعیت این آزادراه را تشریح کرده و گفت: وجود معارضین و تاکید بر ارتقا مباحث ایمنی و استانداردی دلیل تاخیر در تکمیل این پروژه است.

به گزارش پایگاه خبری مهرصبا، سیدبهلول حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بیش از ۸ شرکت تخصصی از بنیاد مستضعفان و همچنین وزارت راه و شهرسازی به صورت شبانه روزی عملیات ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال را پیگیری می کنند، گفت: در حال حاضر برای تسریع در اتمام این قطعه دو شرکت روسازی نیز به صورت شبانه روزی در این منطقه فعال هستند.
مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، با تاکید بر اینکه طبق بررسی ها و پیش بینی های انجام شده باید تا پایان تابستان ۹۷ قطعه یک آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیکی برود، افزود: دلیل تاخیر چندباره در تکمیل این مسیر اختلاف نظر با برخی معارضین و همچنین ارتقا ایمنی و استانداردهای قطعه یک همسو با معیارهای جهانی است.
استانداردهای جهانی برای ساخت آزادراه تهران-شمال اخذ شده است
حسینی با بیان اینکه بسیاری از استانداردهای پل و تونل سازی به تازگی از کشورهای پشرفته خارجی در ساخت قطعه یک آزادراه تهران-شمال اخذ شده است، تصریح کرد: در این پروژه سعی شده از آخرین متدهای دنیا در زمینه ساخت راه و پل و همچنین تونل استفاده شود تا به این ترتیب پس از آغاز بهره برداری بنا به هر علتی مجبور به مسدود سازی مسیر برای رفع ایرادات رخ داده نباشیم.
وی ادامه داد: شاید تحویل قطعه یک آزادراه تهران شمال به پاییز کشیده شود؛ اما به طور حتم در نتیجه تاخیر صورت گرفته کار با دقت و استانداردهای لازم انجام می شود.
آزادراه تهران –شمال تنها آزادراه دوبانده کشور است
حسینی با تاکید بر اینکه آزادراه تهران –شمال تنها آزادراه دوبانده کشور است، تصریح کرد: در این مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت وجود دارد که در صورت افتتاح بسیاری از مخاطرات طبیعی و تصادفات جاده ای کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه جاده قدیم چالوس مخاطرات بسیاری به علت پرپیچ و خم بودن مسیر دارد، گفت: در مسیر جدید در دست احداث بسیاری از نقاط حادثه خیز از بین رفته و طبق استانداردهای روز دنیا مسیری ایمن در دست ساخت است.
شرایط آزادراه در دست احداث بسیار خاص است
حسینی با تاکید بر اینکه شرایط آزادراه در دست احداث بسیار خاص است، افزود: در این مسیر با توجه به محدودیت هایی که برای پل ها وجود دارد نهایت سرعت مجاز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود از این رو مشکلات موجود در مسیر قبلی در مسیر جدید متصور نیست.
مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، با بیان اینکه شرایط مختصاتی پروژه آزاد راه تهران شمال بسیار ویژه است، گفت: با توجه به اینکه نیمی از هزینه های ساخت آزادراه تهران-شمال به ویژه قطعه یک آن از سوی بنیاد مستضعفان و نیمی دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است از این رو در خصوص عوارض آن باید این دو دستگاه تصمیم گیری کنند.
نیمی از هزینه های ساخت آزادراه تهران-شمال به ویژه قطعه یک آن از سوی بنیاد مستضعفان و نیمی دیگر از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است
وی ادامه داد: رقمی در حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۳۲ کیلومتر مسیر قطعه یک آزادراه تهران شمال هزینه شده که با توجه به این میزان باید عوارضی در نظر گرفته شود.
مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی در این پروژه حضور داشته نرخ عوارض باید برای تامین هزینه های انجام شده آن ها منطقی در نظر گرفته شود.
حسینی با بیان اینکه در قطعه ۴ آزاد راه تهران شمال که ۲۰ کیلومتر بوده ۵ هزار تومان عوارض اخذ می شود، افزود: قطعه ۴ که بیش از ۳۲ کیلومتر است به طور حتم رقمی بیش از ۵ هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه با تکمیل این آزادراه مسیر ۵۰ کیلیومتر کمتر خواهد شد، ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از قطعه یک آزادراه مذکور ترافیک کرج و معطلی های چندساعته و همچنین بسیاری از مخاطرات طبیعی از بین خواهد رفت.
مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، یادآور شد: تمام تلاش ما تکمیل هر چه سریع تر قطعه یک آزاد راه است اما شاید تاخیری در تحویل آن صورت بگیرد که علت آن ارتقا مباحث ایمنی و استانداردی خواهد بود.
حسینی پیش از این و در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار کرده بود که قطعه یک آزادراه تهران- شمال از تقاطع “بزرگراه آزادگان “و” بزرگراه شهید همت” شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد.
به گفته مدیر پروژه آزادراه تهران شمال اجرای قطعه یک آزادراه تهران- شمال که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر بوده و تکمیل آن در اولویت است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و وقت مسافران را به دنبال خواهد داشت

تاریخ: 97/03/31
منبع:
http://mehre-saba.ir/27264

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: مدیر پروژه | آزادراه | تهران | شمال | دلیل | تاخیر | افتتاح | مسیر | معارضین | ارتقا | استانداردها | تونل |
دفعات مشاهده: 783 بار   |   دفعات چاپ: 198 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.4 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645