[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
کنفرانسهای تونل::
تماس با ما::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نمایشگاه مترو
:: اطلاعیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بطور فوق العاده و مجمع عمومی فوق العاده انجمن تونل ایران
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/6/29 | 
طلسم آزادراه تهران - شمال می‌شکند؟
برای تکمیل آزادراه تهران- شمال در قطعات 2 و 3 بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
هر چند مطالعات آزاد راه تهران - شمال به پیش از انقلاب برمی‌گردد اما آغاز عملیات اجرایی این آزاد راه در سال ۷۵ کلید خورده است که تاکنون بیش از 16 سال از آن زمان می‌گذرد و ۹ وزیر و سرپرست وزارت راه و ترابری و راه و شهرسازی درگیر آن بوده‌اند. همچنین دولت دوم سازندگی، دو دوره دولت اصلاحات و دو دوره دولت عدالت‌محور و اکنون دولت تدبیر و امید دولت‌هایی هستند که با مشکلات فراوان این طرح تاریخی دست و پنجه نرم کرده‌اند. در طول این سال‌ها از رئیس دولت گرفته تا وزرای راه وعده‌های گوناگونی برای اتمام و افتتاح آن اعلام کرده‌اند که از همه پررنگ‌تر در دولت‌های نهم و دهم اتفاق افتاد که وعده افتتاح قریب الوقوع آن داده شد. اما هیچ یک از این وعده‌ها باعث نشد تا این آزاد راه به طور کامل به مرحله بهره‌برداری برسد. اکنون مسئولان دولت یازدهم قصد دارند با نگاه منطقی تری این آزادراه تاریخی را زیر بار ترافیک ببرند که این نگاه بر اساس اولویت ‌بندی صورت می‌گیرد. برهمین اساس قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری معاون اول رئیس جمهوری نیز طی بازدیدی از آزاد راه تهران - شمال دستورات لازم را صادر کنند. در همین زمینه معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه گزارشی در مورد ظرفیت‌‌های ترافیکی محور‌های منتهی به شمال تهیه کرده‌ایم، گفت: هدف‌گذاری دولت درباره آزادراه تهران-شمال تکمیل قطعه یک و اتصال جاده موجود به قطعات یک و چهار است. خیرالله خادمی، اظهار داشت: ‌در حال حاضر چهار بزرگراه به شمال کشور وجود دارد که اولویت وزارت راه و شهرسازی تکمیل این کریدورها است. وی درباره تصمیم دولت در مورد آزادراه تهران-شمال بیان کرد: در بررسی‌ها، به این نکته رسیدیم که قطعه اول آزادراه تهران-شمال در کاهش ترافیک مسیر کندوان، تأثیر بسزایی دارد، ‌در حال حاضر این قطعه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و در حال تکمیل است. در راستای کاهش بار ترافیکی محور چالوس، باید «مسیر فیروزکوه‌»، «محورهراز» و «قطعه اول آزادراه تهران - شمال» را به اتمام برسانیم ضمن آنکه «بهسازی راه موجود چالوس» را نیز انجام دهیم. وی بیان کرد: با تکمیل این طرح‌‌ها ‌بخش زیادی از مشکلات ترافیکی محور‌های منتهی به شمال کشور خصوصاً محور چالوس رفع می‌شود و اگر‌منابع اعتباری به دست آوردیم ادامه مسیر آزادراه تهران-شمال (قطعات 2 و 3) را تکمیل می‌کنیم.  برای تکمیل آزادراه تهران- شمال در قطعات 2 و 3 بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: ‌قطعه یک آزادراه تهران تا شمال از تهران تا شهرستانک در حال تکمیل است که بزودی عملیات اجرایی آن به پایان می‌رسد؛ برنامه داریم بین کیلومتر پایانی منطقه یک آزادراه تا کیلومتر صفر منطقه 4 آزادراه بهسازی مسیر موجود را انجام دهیم تا ظرفیت محور موجود افزایش یابد؛ بدین ترتیب که مسافران ابتدا وارد قطعه یک آزادراه شده و پس از خروج از قطعه یک در شهرستانک وارد جاده موجود می‌شوند و پس از طی مسیر، در ابتدای قطعه چهار (مرزن‌آباد)، دوباره وارد آزادراه شده و تا دو راهی تنکابن (خروجی آزادراه) ادامه مسیر می‌دهند.

روزنامه ایران، 24 شهریور 1393
لینک خبر: http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/29773
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2476 بار   |   دفعات چاپ: 679 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4372