[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: سخنرانی علمی - کاربردی
:: بازدید اعضای هیات مدیره انجمن تونل ایران
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۲۱ | 

معاون وزیر راه خبر داد:
پیشرفت ۶۳ درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان



 
معاون وزیر راه وشهرسازی از پیشرفت ۶۳ درصدی در زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این خط ریلی با هدف توسعه کریدور ریلی شرق کشور با جدیت در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی در سفر به سیستان و بلوچستان از پروژه‌های این استان بازدید کرد و در خصوص راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت:‌ خط ریلی چابهار- زاهدان با هدف ایجاد کریدور ریلی شرق کشور و اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به شبکه ریلی احداث شده است.
وی افزود: این محور به طول ۶۱۰ کیلومتر در دو بخش جنوبی حدفاصل چابهار- ایرانشهر و بخش شمالی حدفاصل ایرانشهر- زاهدان در حال احداث است و زیرسازی کل محور حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص عملیات اجرایی حدفاصل چابهار- ایرانشهر اظهار داشت:  این بخش ۳۰۵ کیلومتر است و از شهرهای چابهار و نیکشهر عبور کرده و به ایرانشهر ختم می‌شود و در حال حاضر حدود ۱۴۰ کیلومتر آماده ریلگذاری است.
خادمی در خصوص برنامه سالجاری برای حدفاصل ایرانشهر- زاهدان تاکید کرد: این بخش ۳۱۳ کیلومتر است و برنامه‌ریزی شده است عملیات اجرایی حدفاصل زاهدان تا خاش با سرعت بیشتری انجام شود و ریلگذاری از سمت زاهدان نیز آغاز شود.
وی با تاکید بر نقش این محور  در توسعه کریدور ریلی شرق کشور خاطرنشان کرد: راه‌آهن چابهار- زاهدان نقش مهمی در توسعه سواحل مکران، اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه ریلی، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد اقیانوسی ایفا می‌کند و در همین راستا ۲۷۲۳ نفر نیروی انسانی و ۷۱۶ دستگاه ماشین‌آلان در پروژه فعال هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید همچنین از بزرگراه ایرانشهر- خاش- زاهدان بازدید کرد و در این خصوص گفت: محور ایرانشهر- خاش ۱۵۵ کیلومتر است و در قالب ۴ قطعه مطالعه و طراحی شده و تاکنون ۶۵ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۲ کیلومتر نیز در دست اجرا است. ‌اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۵۱۰ میلیارد ریال است و به منظور اتمام پروژه ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
خادمی در بازدید از محور زاهدان- خاش تاکید کرد: این محور به طول ۱۷۷ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن به صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده است و مطالعات احداث باند دوم برای ۴۵ کیلومتر از مسیر انجام شده است. خادمی خاطرنشان کرد:‌ به منظور اتمام عملیات اجرایی این پروژه ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
گفتنی است این خط‌ریلی دارای ۳۴ ایستگاه مسافری، تشکیلاتی و درجه ۳، ۱۳۲ دستگاه پل خاص به طول ۱۱.۵۰۰متر، ۳۲ دستگاه تونل به طول ۱۰.۸۴۶ متر است و سرعت سیر قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است. ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اتمام محور خاش- زاهدان نیاز است.

تاریخ: 97/02/20
منبع:
https://www.mehrnews.com/news/4292857

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
کلیدواژه ها: معاون | وزیر راه | پیشرفت | ۶۳ درصدی | زیرسازی | راه‌آهن | چابهار | زاهدان | پل | تونل |
دفعات مشاهده: 121 بار   |   دفعات چاپ: 14 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.7 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 3742