[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/12/21 | 

200 میلیارد تومان به قطارشهری کرج اختصاص یافت
کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در بررسی بودجه سال97 شهرداری، 200 میلیارد تومان از بودجه این کلانشهررا به تکمیل پروژه قطار شهری اختصاص داد.

 

به گزارش ایرنا، ادامه بررسی بودجه سال 97 شهرداری کرج که روز شنبه انجام شد این اعتبار به تکمیل خط 2 قطار شهری اختصاص یافت.
محمد حسین خلیلی اردکانی عضو شورای شهر کرج در نشست کمیسیون تلفیق شورای شهر ، تکمیل پروژه قطار شهری را اولویت نخست در پروژه های عمرانی شهرداری کرج دانست.
وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن پروژه قطار شهری باید بودجه بیشتری به آن اختصاص یابد اظهار داشت: این پروژه در زمینه ایجاد شغل دستاورد خوبی خواهد داشت و در بحث حمل و نقل نیز تاثیرات خوبی بر ترافیک خواهد گذاشت.
این مسئول تاکید کرد: باید به پروژه قطار شهری به عنوان مهم ترین برنامه شورای پنجم بپردازیم و با همت در این موضوع، در صدد جبران خساراتِ ناشی از توقف آن برآییم.
خلیلی به بازدید هایی که از روند اجرایی پروژه قطار شهری به عمل آمده اشاره کرد و گفت: بودجه کمربند شمالی نباید به شهرداری کرج تحمیل شود و در عوض این بودجه می بایست صرف مطالبه مهم شهروندان و قطار شهری شود.
وی افزود: از ابتدای تشکیل کارگروه های مختلف در ارتباط با پروژه قطارشهری، ضمن حضور در این جلسات، بازدید هایی را همراه با کارشناسان از قطار شهری بعمل آورده ام و امروز انتظار دارم هموار شدنِ مسیرِ تحقق این مطالبه مهم را با اختصاص بودجه لازم شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: ضرورت اجرای پروژه قطار شهری در بررسی اجرای این روند در سالهای گذشته در کشورهای پیشرفته کاملا گویای لزوم اجرای آن است، در کشور ژاپن با پیاده روی های 5 دقیقه ای دسترسی به ایستگاه بعدی مترو امکانپذیر است که این نشانگر گستره وسیع متروی و قطار شهری در این کشور است.
این عضو عنوان کرد: شهر کرج، ظرف 15 سال آینده به لحاظ جمعیتی به دو برابر خواهد رسید و ما وظیفه داریم از هم اکنون زیر ساخت های لازم را برای این جمعیت پیش بینی نماییم و تدبیری برای جابه جایی شهروندان بیاندیشیم، وی گفت: همه کلانشهر های کشور که به این سیستم حمل و نقل دسترسی دارند، از همه بستر ها استفاده نموده اند و در کنار همه پیشنهاداتی که وجود دارد استفاده از سرمایه گذار خارجی پیشنهاد بسیار خوبی در این زمینه است.
خلیلی اردکانی تشریح کرد: اینکه این پروژه پس از تخصیص اعتبار لازم به سرانجام خواهد رسید یا خیر، بستگی به نظارت ما به عنوان نمایندگان مردم خواهد داشت، به جرات می توان گفت، اگر در شهر تهران، پروژه قطار شهری به ثمر نمی رسید، هم اکنون این شهر به لحاظ جابه جایی جمعیت، به انفجار می رسید، وی گفت: استفاده از این ظرفیت به لحاظ مادی نیز به صرفه مردم است و تحقق این مهم نیاز به نظارت و پیگیری نمایندگان خواهد داشت.
وی در پایان به لزوم نظر سنجی از شهروندان در خصوص ضرورت اجرای پروژه قطار شهری تاکید کرد.
خط 2 قطار شهری کرج از سال 1385 عملیات آن آغاز شده و با گذشت سال ها حدود 15 کیلومتر از تونل 27 کیلومتری این خط حفاری شده است.
قرار است 13000 هزار میلیارد تومان نیز از محل فاینانس به تکمیل این خط اختصاص یابد.

تاریخ: 96/12/19
منبع:
http://www.irna.ir/fa/News/82857854

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: اختصاص | بودجه | فاینانس | قطارشهری | کرج | حفاری |
دفعات مشاهده: 1110 بار   |   دفعات چاپ: 117 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.38 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645