[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه نتایج مقالات کنفرانس تونل
:: راه‌یابی پروژه خط ۶ متروی تهران به فینال رقابت‌های جهانی
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۷/۱۸ | 

پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی خط یک متروی تبریز

 
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی هر کدام از فازهای خط یک متروی تبریز، گفت: فاز اول خط یک با 99.55درصد پیشرفت فیزیکی، فاز دوم خط یک با 84درصد پیشرفت فیزیکی هم‌چنین فاز سوم خط یک نیز با 55.85درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت بوده و در مجموع خط یک متروی تبریز شاهد پیشرفت فیزیکی 78.47درصدی است.
به گزارش ایسنا، «محمدصادق پشمینه» در جلسه‌ی پیش از بازدید استاندار از متروی تبریز، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی فاز سه خط یک متروی تبریز به خاطر محدودیت‌هایی که از شهریورماه سال‌گذشته روی داد، با کندی مواجه شده است، اما می‌کوشیم تا جوانب قضیه را هموار کرده و بتوانیم خط یک متروی تبریز را تا پایان سال ۹۷ به اتمام برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برابر با 600 میلیارد تومان برای قسمت‌های مانده خط یک مترو، اعتبار پیش‌بینی شده بود که اگر این اعتبار تا پایان سال 96 تزریق می‌شد، خط یک مترو در سال 96 پایان می‎یافت در حالی که آمار و ارقام کم بوده است.
وی با بیان این‌که خط دو متروی تبریز نیز از قره‌ملک آغاز شده و به نمایشگاه بین‌المللی تبریز ختم می‌شود، گفت: مساحت این خط برابر با 22.4 کیلومتر است که دارای ۲۰ ایستگاه بوده و تاکنون نیز به مساحت سه و نیم کیلومتر تونل آن کار شده است.
وی ادامه داد: خط سه متروی تبریز نیز از فرودگاه تا ترمینال بوده و می‌کوشیم که سه پایانه‌ی موجود(هواپیمایی، ترمینال، راه‌آهن) به قطار شهری تبریز وصل شود، مطالعات اولیه خط سوم قطار شهری تبریز توسط چهار مشاور انجام شده و دومین آگهی را به روزنامه‌ها ارائه داده‌ایم تا طبق قرارداد، واجدان شرایط اعلام آمادگی کنند.
پشمینه خاطرنشان کرد: خط چهار متروی تبریز نیز از میدان آذربایجان تا اتوبان پاسداران بوده که به علت مطالعات هم‌چنین باتوجه به مسافرپذیری این بخش، به صورت تراموا احداث می‌شود.
وی با بیان این‌که فاز اول خط یک متروی تبریز از پایانه‌ی ائل‌گلی آغاز شده و شامل ایستگاه‌های یک تا شش است، گفت: ایستگاه‌های شش الی یازده نیز در فاز دوم خط یک قرار داشته هم‌چنین ایستگاه‌های ۱۱ الی ۱۸نیز در فاز سه خط یک متروی تبریز قرار دارد.
وی با بیان این‌که تاکنون قریب به 2000 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه شده است، افزود: پیش از سال ۹۲، ۷۵ درصد اعتبار قطارشهری تبریز توسط دولت و ۲۵ درصد نیز توسط شهرداری تأمین می‌شد که از سال 92 تا شهریور ماه سال ۹۶ این معادله برعکس شده و دولت ۲۸ درصد و شهرداری ۷۲ درصد در این راستا هزینه‌ می‌کند.
وی یادآور شد: باتوجه به رکود در بازار ساخت و ساز، فعالیت‌های عمرانی قطار شهری تبریز نیز به کندی جلو می‌رود اما امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم مسیر را هموار کرده و روز به روز شاهد بهره‌بردای از خطوط متروی تبریز باشیم.

تاریخ: 96/07/16
منبع:
http://www.isna.ir/news/96071608261

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
کلیدواژه ها: پیشرفت فیزیکی | خط یک | متروی تبریز |
دفعات مشاهده: 37 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 901 queries by yektaweb 3481