[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: اطلاعیه نتایج مقالات کنفرانس تونل
:: راه‌یابی پروژه خط ۶ متروی تهران به فینال رقابت‌های جهانی
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۷/۱۲ | 

پیمایش 200 کیلومتر از معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی با فناوری رادار نفوذی زمین
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت خبرداد و گفت: پایش با فناوری رادر نفوذی زمین (دستگاه GPR متحرک) پروژه‌ای مستمر و توقف‌ناپذیر است که در شهر تهران در حال انجام است.
 


مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت خبرداد و گفت: پایش با فناوری رادر نفوذی زمین (دستگاه GPR متحرک) پروژه‌ای مستمر و توقف‌ناپذیر است که در شهر تهران در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طهمز احمدپور که در نشست تخصصی «شناسایی حفره‌های زیرسطحی شبکه معابر اصلی شهر تهران» سخن می‌گفت، با اشاره به پیمایش بیش از 200 کیلومتر از معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی روی خطوط مترو با استفاده از فناوری رادار نفوذی زمین (دستگاه GPR متحرک) از تلاش در جهت بومی‌سازی‌ این فناوری و مستندسازی تجربیات و درس‌آموخته‌های حاصل از اجرای مرحله نخست این پروژه خبر داد و گفت: پیمایش وضعیت زیرسطحی معابر اصلی پایتخت با خرید دستگاه GPR توسط مشاوران داخلی ادامه خواهد یافت چراکه هنوز بالغ بر 2000 کیلومتر از معابر پایتخت نیازمند انجام پایش‌های زیرسطحی است.
وی با بیان آنکه معابر شهری از ارزشمندترین دارایی‌های شهر است که به‌دلیل ضعف قوانین مربوط به حقوق مالکانه و بهره‌بردارانه به‌عنوان پدیده‌هایی هزینه زا درنظر گرفته می‌شوند، یادآور شد: شناخت دقیق وضع موجود و اجرای اقدامات پیشگیرانه، زمینه‌ساز کاهش هزینه‌های نگهداری از معابر است.
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به استقرار سامانه مدیریت مکانیزه معابر شهر تهران (TRMS) طی سال‌های گذشته، برداشت وضعیت زیرسطحی معابر را اقدامی به‌مراتب ضروری‌تر و البته دشوارتر نسبت به برداشت وضعیت روسطحی معابر دانست و افزود:
از سال1391 که موضوع استفاده از سیستم‌های دستی GPR در دستور کار سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت، خدمات متعددی در رابطه با شناسایی و تدقیق محل فرونشست‌ها و کشف علت ریزش‌ها به نهادهای مختلف مدیریت شهری ارائه شده‌است. احمدپور با ضروری خواندن بارگذاری اطلاعات مربوط به وضعیت زیرسطحی معابر شهر تهران در سامانه‌های اطلاعات مکانی، ابراز امیدواری کرد که تهیه سامانه جامع معابر شهری در آینده ضمن پشتیبانی از پیمایش‌های زیرسطحی، زمینه‌ساز تحولی اساسی در امور مربوط به تعمیر و نگهداری معابر شهری شود.

تاریخ: 96/07/10
منبع:
http://www.tinn.ir/fa/tiny/news-149021

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
کلیدواژه ها: پیمایش | 200 کیلومتر | فناوری | رادار نفوذی زمین | شهر تهران |
دفعات مشاهده: 46 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.104 seconds with 903 queries by yektaweb 3481