[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: راه‌یابی پروژه خط ۶ متروی تهران به فینال رقابت‌های جهانی
:: سومین کنفرانس منطقه‌ای و دوازدهمین کنفرانس ملی تونل ایران
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۹ | 

شهردار مشهد عنوان کرد؛
ساخت هر کیلومترقطارشهری ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد


AWT IMAGE


شهردار مشهدگفت: احداث هر کیلومتر قطارشهری بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه ایستگاه مفتح خط دوم قطار شهری مشهد با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و پیشرفت مشهد، توسعه خطوط ریلی و حمل و نقل آن است، اظهار کرد: در همین راستا چهار خط مترو و یک خط منوریل در اطراف مشهد براساس مطالعات طرح جامع پیش بینی شد.
وی با اشاره به توسعه خط یک قطار شهری مشهد و اتصال آن به فرودگاه برای نخستین بار در کشور افزود: بهره برداری از خط دو قطار شهری مشهد با مشکلاتی از قبیل نبود نقدینگی، مشکلات اجرایی و نوسانات اقتصادی روبرو شده بود و به همین دلیل خطی که باید در سال ۹۲ به بهره برداری می رسید براساس گزارشات مستند مشاور تنها ۱۷درصد پیشرفت داشت.
شهردار مشهد ادامه داد: در همین راستا با روی کار آمدن شورای چهارم و مدیریت شهری جدید کار احداث خط دو قطار شهری مشهد با جدیت هر چه تمام تر در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برای احداث هر کیلومتر از خط قطارشهری مبلغی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است که تامین این اعتبار کار بسیاری سختی بود اما مدیران توانمند شهری مشهد توانستند با تلاش خود منابع مورد نیاز خط دو قطار شهری مشهد را تامین کنند.
مرتضوی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را در روند رکورد شکنی حفاری، سگمنت گذاری و کم کردن ضریب خطا حفاری بسیار موفق اعلام کرد و گفت: ایستگاه قطار شهری شریعتی به دلیل ملاحظاتی که در خصوص بتن ریزی وجود دارد طی دو هفته آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به خط سه قطار شهری مشهد نیز ابراز کرد: تاکنون نزدیک به پنج کیلومتر از این خط حفاری شده و به زودی به باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی می رسد.
شهردار مشهد با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی کار احداث خطوط قطار شهری مشهد ادامه پیدا کرد، گفت: این نشان از مدیریت جهادی، مدیریت اقتصاد مقاومتی و مدیریت اقتصاد درون زا و برون نگر دارد.
مرتضوی افزود: براساس آمار، صدور پروانه در سال ۹۵ به نسبت سال ۹۱ و ۹۲ به میزان ۶۰ درصد از نظر  متراژ کاهش داشته است که این نشان می دهد شهرداری به دنبال منابع دیگری جهت تامین اعتبارات پروژه های شهری خود بوده است.

 

تاریخ: 96/05/28
منبع:
http://www.mehrnews.com/news/4063262

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 96 بار   |   دفعات چاپ: 20 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.082 seconds with 897 queries by yektaweb 3461