[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/3/3 | 

در جلسه شورای اقتصاد به ریاست جهانگیری
طرح توسعه حمل و نقل مسافر با مترو در ۹ کلان شهر کشور تصویب شد


جلسه شورای اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و طرح توسعه ی حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و ۸ کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا، در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند تعدادی از درخواست ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
در این نشست طرح توسعه ی حمل و نقل مسافر با مترو در شهر تهران و ۸ کلان شهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از طریق سرمایه گذاری از محل ماده ی ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور از سوی وزیر نفت مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.
بر اساس این طرح، دولت در راستای توسعه ی مترو از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۱۰ به ازای افزایش هر استفاده کننده از مترو در شهر تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از محل صرفه جویی سوخت،  ۹.۸ سنت ( معادل حدود ۳۳۰ تومان) تا سقف ۲.۶ میلیارد دلار  به مجری طرح پرداخت خواهد کرد.
در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر نیرو مصوبه ی طرح مطالعه و بازسازی تاسیسات فاضلاب شهر اصفهان از طریق فاینانس، مصوبه ی احداث سد و نیروگاه برق آبی نمارستاق از طریق فاینانس و مصوبه ی احداث سد و نیروگاه برق آبی بسته اردل از طریق فاینانس اصلاح شد.
احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی طرح تکمیل مطالعات زیرساخت های سد و نیروگاه کارون ۲ و سرمایه گذاری از محل منابع داخلی مربوط به طرح های سازمان آب و برق خوزستان از دیگر درخواست های وزیر نیرو بود که در این جلسه مطرح و پس از ارائه ی گزارش در خصوص جزئیات فنی، با این پیشنهادات موافقت شد.
در ادامه ی این جلسه پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازنگری در وضع عوارض صادراتی پوست خام، سالامبور، وت بلوی بزی و گوسفندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه ی نظرات و دیدگاه های اعضای جلسه، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
نحوه ی طرح موضوعات و طرح های فاینانس در شورای اقتصاد و اصلاح یکی از مصوبات پیشین موضوع دستورالعمل واگذاری طرح های تملک دارایی های سرمایه ای نیز از موضوعاتی بود که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.


تاریخ : 96/03/01
منبع :
http://www.isna.ir/news/96030100466

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1872 بار   |   دفعات چاپ: 453 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645