[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1396/2/29 | 

کارشناس صنعت حمل ونقل ریلی:
اسلب بتنی ترک پیش ساخته هزینه های نگهداری خطوط ریلی را به یک بیستم کاهش می دهد
تهران - ایرنا - کارشناس صنعت حمل و نقل ریلی کشور گفت: با استفاده از اسلب بتنی ترک پیش ساخته برای روسازی خطوط جدید ریلی به جای خطوط بالاستی، هزینه های تعمیر و نگهداری خط آهن ریلی کشور، به یک بیستم کاهش می یابد.

AWT IMAGE
 
به گزارش ایرنا، سید حسن موسوی نژاد در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی در جمع خبرنگاران افزود: بخشی بزرگی از خطوط بتنی متروی تهران و خطوط ریلی کشور توسط شرکت رجا با استفاده از اسلب ترک بتنی توسط متخصصان داخلی برای اولین بار با همکاری شرکت «پی او آر آر»(PORR) اتریش اجرا شده و اکنون تمام کشورهای اروپایی از این شیوه برای روسازی خطوط ریلی خود استفاده می کنند.
موسوی نژاد با بیان اینکه هزینه نصب این شیوه به صورت پیش ساخته 15 تا 20 برابر بیشتر از ساخت خطوط ریلی با سنگ های بالاست است، گفت: اما این روش روسازی نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد و تقریبا هزینه های نگهداری آن صفر است.
عضوهیات مدیره شرکت تدبیر عمران جم یادآور شد: خطوط ریلی بالاستی باید هر 2 تا 5 سال سرند شود و هزینه نگهداری خطوط بالاستی برای راه آهن بسیار زیاد است به طوری که هزینه نگهداری یک خط بالاستی در پنج سال، معادل احداث یک خط جدید ریلی است.
رئیس سابق انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران یادآور شد: تولید اسلب بتنی پیش ساخته برای روسای خطوط ریلی در کشور با انتقال دانش فنی بومی سازی شده و قطارهای با سرعت 250 تا 300 کیلومتر به سهولت می توانند از روی این ریل پیش ساخته بتنی عبور کنند.
موسوی نژاد با بیان اینکه این روش جدید است که در دنیا مرسوم شده و تمام کشورهای اروپایی خطوط ریلی خود را با استفاده از اسلب بتنی پیش ساخته احداث می کنند، گفت: تحمل سرعت و نیروی محور بالا، صرفه جویی های ارزی، امکان بازسازی و روسازی خطوط موجود راه آهن و حذف کامل لایه بالاست تحت ترافیک عبوری، کاهش ارتفاع خطوط و امکان افزایش سرعت سیر و انعطاف پذیری در انتخاب پابند و شرایط هندسی خطوط ریلی از مزیت های استفاده از این شیوه در خطوط ریلی است.
در ادامه معاون مالی و منابع انسانی شرکت تدبیرعمران جم گفت: از این شیوه هم اکنون به صورت آزمایشی در ایستگاه راه آهن اراک و زیر گذر خط آهن تبریز - تهران استفاده شده و خط مترو ولی عصر(عج) به آزادگان و پایانه کلاهدوز مترو تهران نیز با استفاده از این روش روسازی شده است.
حیدری افزود: اکنون از این روش روسازی خطوط مترو خط 6 تهران خط یک مترو شیراز ، خط یک مترو اهواز استفاده شده و تکان قطار بر روی این خطوط به کمترین میزان کاهش می یابد.
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با حضور 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی، 25 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد و امروز(پنجشنبه) به کار خود پایان می دهد.
فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل و نقل ریلی، برگزاری نشست های  تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.

تاریخ : 96/02/28
منبع :
http://www.irna.ir/fa/News/82534516/

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2016 بار   |   دفعات چاپ: 457 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645