[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
تسهیلات پایگاه::
برقراری ارتباط::
::
اخبار
..
نهادهای وابسته

انجمن بین المللی تونل (ITA)

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: نشست اعضای هیات مدیره انجمن
:: نشریه 30 تونل
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۲/۶ | 

درجلسه شورای اسلامی شهر:
مجوز دریافت فاینانس مترو قم صادر شد
اعضای شورای اسلامی قم عصر دوشنبه و در دویست و سی امین جلسه رسمی این شورا با دریافت فاینانس یا تسهیلات مالی خارجی به منظور تامین منابع مالی خط 1 و 2 مترو موافقت کردند.


 AWT IMAGE
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر با تبیین متن این لایحه اظهار داشت: به استناد ماده 82 قانون برنامه پنجم توسعه و تبصره 3 ماده واحده قانون بودجه سال 95 کشور باید 50 درصد از اعتبار لازم برای بازپرداخت فاینانس قطار شهری توسط دولت و 50 درصد دیگر آن نیز از سوی شورای اسلامی شهر تامین شود، از این رو استفاده از این تسهیلات نیازمند مجوز شورای اسلامی شهر است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم نیز با بیان اینکه اعتبار لازم برای اجرای کل طرح مترو قم به طول 18 کیلومتر رقمی حدود 30 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در حال حاضر فرایند تامین این مبلغ با اخذ وام از کشور چین در حال انجام است.
وی با بیان اینکه فاینانس بر اساس قرار داد تجاری بین کارفرما و پیمانکار انجام می شود، افزود: نحوه بازپرداخت این تسهیلات دریافتی نیز تابع بانک فایناس گذاربوده، و با توجه به شرایطی که طرف چینی تعیین کرده با نرخ سود 3 تا 3.5 درصد در یک بازه زمانی 7 تا 10 سال است.
در ادامه برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مشخص نبودن رقم دقیق این تسهیلات را بزرگترین مشکل و نقص این قرار داد دانستند، که محسن رنجبر معاون سرمایه گذاری شهرداری قم در واکنش به ایرادهای وارده به این لایحه یادآور شد: در پیوست بودجه سال 96 سازمان قطار شهری قم مبلغی معادل 500 میلیون یورو برای اخذ تسهیلات خارجی پیش بینی شده است.
با این حال برخی از اعضای شورا با تصویب این مبلغ به عنوان رقم نهایی مجوز دریافت فاینانس مترو مخالفت کردند، و مقرر شد، هر میزان که بانک فاینانس دهنده حاضر به ارایه تسهیلات باشد، شهرداری آن را در قالب لایحه ای به شورا ارایه کند، تا در مورد آن تصمیم گیری شود.
عملیات اجرایی احداث خط مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.

تاریخ : 96/02/05
منبع :
http://www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=82505269

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 96 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.093 seconds with 858 queries by yektaweb 3388