[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1395/12/17 | 

طول خطوط متروی تهران تا پایان 96به 288 کیلومتر می‌رسد

 AWT IMAGE
تین‌نیوز| معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طول خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، مجموعاً 100 کیلومتر است که با احتساب این خطوط، طول خطوط متروی تهران در پایان سال 96 در مجموع به 288 کیلومتر می‌رسد.
 
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید جعفر تشکری هاشمی با توجه به این که مترو به عنوان مهم ترین و بهترین مُد حمل و نقلی محسوب می‌شود، گفت: ‌در انتهای جنوبی خط یک، شاخه ای را تکمیل کردیم که از ایستگاه متروی شاهد به سمت نمایشگاه شهر آفتاب توسعه پیدا کرد و شهروندان با استفاده از خطوط مترو از هر نقطه شهر، می توانند وارد شبکه مترو شده و با ورود به خط یک از طریق ایستگاه متروی شهر آفتاب، داخل نمایشگاه پیاده شوند.

 وی با اعلام این که با حمایت دولت، خط متروی شهر آفتاب تا بهار 96 به فرودگاه حضرت امام (ره) می رسد و اساساً مهم ترین برنامه مدیریت شهری، توسعه حمل و نقل عمومی با تأکید بر حمل و نقل ریلی است، گفت: در زمینه ساخت مترو، حداقل 100 سال از شهرهای پیشرفته دنیا عقب هستیم اما با خیزی که در زمینه توسعه مترو برداشته ایم،‌ امیدواریم تا پایان سال 96 به شهرهایی که قدمت مترو در آنها به 150 سال می رسد، برسیم و بتوانیم عقب ماندگی تاریخی خود را در این زمینه جبران کنیم.

معاون شهردار تهران در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای توسعه متروی تهران گفت: در حال حاضر 188 کیلومتر مترو در دست بهره برداری در تهران داریم که همین میزان هم جهش خوبی است اما جهش اصلی و برنامه مفصل ما، آماده سازی خط 7 مترو تا پایان سال 95 و بهره برداری از خط 6 مترو تا پایان سال 96 است.
 تشکری هاشمی با بیان به این که خط 7 مترو از بلوار هجرت در بزرگراه بسیج آغاز شده و به میدان صنعت منتهی  می شود، اظهار کرد: این خط از بزرگراه شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان های مولوی و هلال احمر، بزرگراه شهید نواب صفوی و بزرگراه شهید چمران عبور می کند و به میدان صنعت می‌رسد، ضمن این که در فاز دوم به سمت کن ادامه مسیر  می‌دهد.

وی با بیان این که خط 6 مترو نیز از جنوب شرق تهران آغاز شده و به شمال غرب شهر منتهی می شود، تصریح کرد: این خط که از بزرگراه دولت آباد شروع می شود، از بزرگراه بعثت، خیابان خاوران، خیابان 17 شهریور، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه و پارک لاله عبور می کند و به شمال غرب تهران می رسد و معکوس خط 3 مترو است که از جنوب غرب تهران به شمال شرق شهر کشیده شده است.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با جهش در توسعه مترو و تکمیل این خطوط، عملاً 56 درصد از شهر تهران تحت پوشش مترو قرار می گیرد، تصریح کرد: طول خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، مجموعاً 100 کیلومتر است که با احتساب این خطوط، طول خطوط متروی تهران در پایان سال 96 در مجموع به 288 کیلومتر می‌رسد.

تشکری هاشمی با بیان این که امروز تهران یکی از 5 یا 6 شهر بزرگ دنیا در زمینه توسعه زیرساخت های مترو است، تصریح کرد: تهران در بین شهرهای در حال توسعه، وضعیت بسیار خوبی دارد و البته در حال نزدیک شدن به شهرهای توسعه یافته اروپایی و شرق آسیا که 300 تا 400 کیلومتر مترو دارند، هستیم و تا یکی دو سال دیگر، شانه به شانه آنها خواهیم بود.

وی در خصوص سرفاصله حرکت قطارهای مترو نیز با اعلام این که در حال حاضر میانگین ورود قطار به ایستگاه های مترو حدود 4 دقیقه است که البته به دلیل کمبود واگن، این میانگین در خط 4 حدود 8 دقیقه و در خط 3 حدود 15 دقیقه است، گفت: امروز توانسته ایم در واگن سازی متروی تهران تا 60 درصد تولیدات خود را بومی کنیم و تکیه اصلی مان بر تولید داخلی است، ضمن این که اراده مدیریت شهری بر این اساس استوار است که در دو سال پیش رو، 1200 دستگاه واگن جدید را وارد ناوگان ریلی تهران نماید و در این صورت، سرفاصله حرکت قطارها در همه خطوط متروی تهران به 4 دقیقه می رسد.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که ساخت مترو، کاری بسیار پر هزینه و زمان بر است و در حال حاضر نمی توانیم ادعا کنیم که به متروی آرمانی و ایده آل رسیده ایم، اظهار کرد: البته نسبت به گذشته خیلی تفاوت کرده ایم، چرا که 10 سال پیش، تهران 79 کیلومتر مترو داشت که تنها 34 کیلومتر آن زیر زمین بود و نیز فقط 320 دستگاه واگن و 36 ایستگاه مترو داشتیم.

تاریخ : 95/12/15
منبع :
http://www.tinn.ir/fa/doc/news/123635

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2077 بار   |   دفعات چاپ: 431 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645