[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1393/5/21 | 

مشارکت مپنا و جهاد دانشگاهی در توسعه حمل و نقل ریلی و مترو
تین نیوز | با توجه به اهمیت حمل و نقل در زندگی و صنعت و نیاز آن به فناوری های مختلف، مشارکت جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد دانش محور و بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا به عنوان بخش خصوصی قدرتمند در اجرای پروژه های مشترک ریلی و مترو حایز اهمیت است.
حمید رضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی تهران در گفتگو با تین نیوز با تشریح عملکرد فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه صنعت حمل و نقل گفت: دو تجربه اصلی در جهاد دانشگاهی ساخت و تولید قطعات مکانیکی و برقی است. لذا جهاد دانشگاهی با هدف تامین تجهیزات و آلیاژهای مورد نیاز این صنعت در این دو حوزه اقدام به فعالیت و شروع به تولید کرده است.  وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی در زمینه صنعت حمل و نقل، ساخت رکتیفایرهای سیستم های rf مترو توسط جهاد دانشگاهی علم و صنعت است که برق مترو تولید می کنند. در این خصوص جهاد دانشگاهی با معاونت حمل و نقل ریلی، مدیر عامل متروی تهران و مدیر عامل شرکت مپنا مذاکراتی کرده است تا در توسعه خط 3 مترو تهران از این دستگاه ها استفاده شود.  رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه حدودا 10 سال قبل، با درنظر گرفتن نیاز کشور به توسعه حمل و نقل خرید سیستم رانش واگن ها و امتیاز انتقال دانش آن از سوی این نهاد مطرح شد، گفت: قرار بود طبق تفاهم نامه ای که با یک شرکت معتبر خارجی،  70درصد تولید در داخل باشد که به علت تحریم ها متوقف شد.  طیبی خاطرنشان کرد: همان زمان ما با توجه به دانش جهاد دانشگاهی، بحث تولید ملی سیستم رانش واگن ها ی مترو را مطرح کرده بودیم که منجر شد تا امروزه ما پیشرفت 40 در صدی پروژه طراحی و ساخت سیستم ملی رانش واگن های مترو را شاهد باشیم.  وی با بیان اینکه درباره این پروژه با شرکت مپنا مذاکراتی داشته ایم، گفت: این سیستم در حوزه قطارهای برقی بین شهری نیز که لوکوموتیو های آنها با موتور برقی کار می کند، با قدرت بیشتر استفاده می شود. دراین خصوص ما با شرکت مپنا مذاکراتی داشته ایم که هنوز نهایی نشده است.

خبرگزاری تین نیوز، 1393/05/19
لینک خبر: http://tinn.ir/vdcguy9q.ak93t4prra.html

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2977 بار   |   دفعات چاپ: 870 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 11 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645