[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1395/11/28 | 

رییس پژوهشکده ساختمان مرکز تحقیقات مسکن تشریح کرد
دو عامل فرونشست خیابان رجایی/ عمق حفره ۱۲ متر است


AWT IMAGE

رییس پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: مشاهدات تیم اعزامی از این مرکز به محل فرونشست زمین در خیابان رجایی نشان می‌دهد وجود قنوات متعدد و نیز ترکیدگی لوله موجب فروشستگی لایه‌های زیرین زمین شده و فرونشست اتفاق افتاده است.
علی بیت‌اللهی در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: فرونشست زمین در شمال به جنوب بزرگراه شهید رجایی در موقعیت ۳۰۰ متری جنوبی پل شهید آوینی اتفاق افتاده است. ابعاد محدوده ریزش کرده حدود ۵ در ۷ متر و دارای عمق قابل توجه حدود ۱۲ متر بوده است.   هم‌چنین این نقطه در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریا قرار داشته است.
وی افزود: با توجه به مشاهدات عینی اکیپ اعزامی ما دو دلیل اصلی می‌تواند عامل این فرونشست باشد؛ یکی وجود چندین رشته قنات است که اغلب رشته قنات‌های تهران برای باغات جنوبی تهران قدیم در این نواحی و موقعیت شهرری و بالاتر از پالایشگاه نفت قرار دارد. قنات یک سیستم حفره است که ابعاد آن در اثر آب شستگی وسیع شده و حفره آرام آرام به سطح زمین نزدیک می‌شود و با توجه به رفت و آمد خودروها و نازک شدن لایه رویی زمین، فروریزش اتفاق افتاده است.
رییس پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عامل دیگر در تسریع روند ریزش را ترکیدگی لوله جمع‌آوری آب‌های سطحی عنوان کرد و گفت: موضوعی که آب‌شستگی و ایجاد حفره را تشدید کرده لوله جمع‌آری آب‌های سطحی است که در عمق کم تعبیه شده و دارای قطر بزرگی است. این لوله با هدف جمع‌آری آب‌های ناشی از بارندگی سطح خیابان، در عمق کوتاه قرار داشت. لوله ظاهرا شکسته بوده که این شکستگی موجب ایجاد حفره شده است.
بیت‌اللهی با بیان این‌که خوشبختانه این حادثه با تلفات جانی و خسارت به خودروهای عبور همراه نبوده است، گفت: در زمان ریزش، خودرویی که با سرعت از آن‌جا عبور کند وجود نداشته و منجر به تلفات نشده است. تنها خسارت مربوط به کف خیابان است که عوامل شهرداری در حال پر کردن حفره و تعمیر لوله هستند.
رییس پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی مرکز تحقیقات مسکن درباره وضعیت فعلی خیابان رجایی گفت: هم اکنون باند شمال به جنوب شهید رجایی باریک شده و رفت و آمد در یک لاین جریان دارد. با این حال ترافیک سنگینی در محل مشاهده نمی‌شود.
به گفته بیت‌اللهی، با توجه به این‌که خطوط مترو در نزدیکی محل فرونشست قرار ندارد، حفاری‌های مترو نمی‌تواند عامل این حادثه باشد.


تاریخ : 95/11/26
منبع :
http://www.isna.ir/news/95112618469

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1904 بار   |   دفعات چاپ: 347 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.25 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645