[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1395/11/23 | 

وزیر راه و شهرسازی:
قطار شهری کرمانشاه به راه آهن غرب کشور متصل می‌شود


 AWT IMAGE
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم ایجاد سیستم حمل ونقل یکپارچه در کرمانشاه گفت: به دنبال این هستیم که پروژه قطار شهری کرمانشاه را به پروژه راه آهن غرب کشور متصل کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی امروز (21 بهمن) در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: در بحث پروژه قطار شهری کرمانشاه به دنبال ایجاد یک سیستم حمل  ونقل یکپارچه هستیم. به دنبال این هستیم که چطور می‌توان پروژه قطار شهری کرمانشاه را به پروژه راه آهن غرب کشور چه در مسیر ملایر-کرمانشاه و چه در مسیر کرمانشاه-خسروی متصل کرد و یک سیستم یکپارچه حمل و نقل ریلی در کرمانشاه ایجاد شود.
مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در پروژه منوریل در بخش تونل، کار در دو فاز در حال انجام است، گفت: در فاز اول از مسیر سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی، کار از سه جبهه در حال انجام است.امیدواریم تونل فاز یک قطار شهری کرمانشاه ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: در فاز دوم تونل قطارشهری نیز که از میدان آزادی تا میدان فردوسی را شامل می‌شود، کار تونل به تازگی شروع شده و پیش بینی ما این است این قسمت از مسیر نیز ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.
نیک کردار افزود: مهم‌ترین بحث پروژه قطار شهری بحث شروع ساخت ایستگاه‌های آن است که تلاش ما این است تا پایان سال ساخت دو ایستگاه را به مناقصه ببریم تا عملیات اجرایی آنها در سال آینده شروع شود.
وی با بیان اینکه پیشرفت پروژه منوط به پرداخت به موقع اعتبارات است، گفت: تخصیص اعتبارات از منابع مختلف را پیگیری می کنیم تا بتوانیم بر اساس برنامه، پروژه قطار شهری کرمانشاه را ظرف 6 سال آینده به بهره‌برداری برسانیم. بهره‌برداری از فاز اول این پروژه (میدان معلم تا میدان آزادی) سال 1398 خواهد بود.
همچنین وزیر راه و شهرسازی از مسیر راه آهن در حال احداث کرمانشاه - اسلام آبادغرب- خسروی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه این بازدید اظهار کرد:  هم اکنون کارگاه این پروژه فعال است و کار پیش می رود. پیمانکار وعده داده ظرف 18 ماه آینده قطار به اسلام آبادغرب برسد که امیدواریم این وعده محقق شود.

آخوندی که از یکی از تونل های مسیر راه آهن کرمانشاه - اسلام آباد بازدید می کرد، گفت: در طول این مسیر بیش از هفت کیلومتر تونل داریم که کار حفاری آنها در حال انجام است.

مسعود شریفی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایسنا گفت: از مجموع مسیر راه آهن ملایر- کرمانشاه حدود 100 کیلومتر آن در محدوده استان کرمانشاه قرار دارد که کار ریل گذاری آن در حال انجام است و امیدواریم تا سال آینده قطار به کرمانشاه برسد.

وی به ادامه مسیر راه آهن کرمانشاه به سمت خسروی، اشاره و پیشرفت این مسیر را 18 درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم ظرف سه تا چهار سال آینده قطار به خسروی برسد.

شریفی، عمده مشکل این مسیر را مشکلات اعتباری عنوان کرد و گفت: البته پیمانکار توانمندی داریم و امیدواریم کار با سرعت خوبی به انجام برسد.


تاریخ : 95/11/21
منبع :
http://www.isna.ir/news/95112115026/

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2213 بار   |   دفعات چاپ: 428 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645