[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1395/10/17 | 

تونل کبیرکوه، پایان‌بخش تصادف در گردنه‌های خطرناک
 

AWT IMAGE
رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: ایجاد تونل کبیر کوه و حذف گردنه‌های پرپیچ‌وخم و کوهستانی این مسیر می‌تواند نقش مهم و بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.
سرهنگ «محسن ناصری» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه عنصر انسان، راه و وسیله نقلیه، ترافیک را به وجود می‌آورند و اصولاً در تصادفاتِ جاده‌ای سه عامل انسان، جاده و وسیله نقلیه به‌عنوان اجزای اصلی شناخته می‌شوند و کیفیت و کمیت جابجایی‌ها تحت اثر این سه عامل قرار خواهد گرفت.

وی افزود: محورهای استان ایلام به‌طورکلی دارای توپوگرافی و شرایط خاص جاده‌ای هستند که بیشتر به‌صورت کوهستانی و کم‌عرض و پرپیچ‌وخم هستند.

ناصری بابیان اینکه یکی از محورهای استان که این شرایط به شکل بسیار ملموس‌تری در آن احساس می‌شود گردنه کبیر کوه  است خاطرنشان کرد: این گردنه به جهت داشتن پیچ و قوس‌های فراوان جاده‌ای و همچنین کم‌عرض و کوهستانی بودن شرایط آن و همچنین شیب‌های تند جاده‌ای شرایط راه‌سازی در آن به‌شدت هزینه‌بردار و مشکل است که در این خصوص سرانجام وزارت راه و شهرسازی به این نتیجه رسید که تونل کبیر کوه را در آن ایجاد کند.

رئیس پلیس‌راه استان ایلام تصریح کرد: ازآنجایی‌که قریب به 7 درصد کل تصادفات استان در این گردنه و محور حساس به وقوع می‌پیوندد لذا ایجاد تونل کبیر کوه می‌تواند با حذف نواقص و مشکلات گردنه کبیر کوه سهم مهم و بسزایی در کاهش تصادفات این محور و کوتاه شدن زمان سفر برای عموم مردم شود.
مهندس «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت:  طول تونل اصلی 4670 متر است که از سمت شهرستان آبدانان تاکنون 1800 متر آن حفاری شده و از سمت شهرستان دره‌شهر نیز 3 تونل دسترسی با طول 100 متر، 300 متر و 200 متر نیز در مسیر قرار دارد که تونل 120 متری حفاری شده و حفاری تونل 300 متری نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود تا زمینه حفاری تونل اصلی از سمت شهرستان دره‌شهر نیز فراهم شود.
میرجعفریان افزود: همراه با حفاری تونل کبیرکوه 18 کیلومتر جاده و رمپ در طرفین تونل در حال احداث بوده و این تونل گردنه صعب‌العبور کبیرکوه(راه ارتباطی حال حاضر دره‌شهر به آبدانان) را حذف می‌کند.
وی با اشاره به حفاری روزانه 6 متر در طول این تونل که در کشور یک رکورد محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: پیمانکاران حفاری طرفین این تونل بومی استان ایلام بوده و توان زیادی در این زمینه دارد.
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام در خصوص نقش این تونل در توسعه منطقه گفت: حفاری این تونل تنها به خاطر ارتباط دو شهرستان دره‌شهر و آبدانان نبوده و در آینده با توسعه سایر راه‌های استان نقش مهمی در ارتباط استان‌های کرمانشاه و لرستان با استان خوزستان و در کل ارتباط شمال غرب با جنوب غرب کشور ایفا می‌کند.


تاریخ : 95/10/11
منبع :
http://www.isna.ir/news/95101106413

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 1406 بار   |   دفعات چاپ: 328 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4645