[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن اخبار و رویدادها جستجو ثبت نام ارتباط با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
کارگروه های تخصصی::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در انجمن::
اعضای انجمن::
بانک اطلاعات تونل::
انتشارات::
بخش آموزش::
پیوندها::
گالری تصاویر::
دانلود::
کنفرانسهای تونل::
تسهیلات پایگاه::
تماس با ما::
::
اخبار جدید
..
چهاردهمین کنفرانس تونل ایران
..
نهادهای وابسته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تبریک سال نو
:: نشست علمی: نقش فضاهای زیرزمینی شهری در توسعه پایدار (زمین شناسی و محیط زیست)
:: پیام رئیس انجمن
..
:: خبر ::
 | تاریخ ارسال: 1395/3/17 | 

عمیق ترین وطولانی ترین تونل خط آهن جهان در سوییس افتتاح می شود
تهران - ایرنا - عمیق ترین و طولانی ترین تونل خط آهن جهان که 57 کیلومتر طول دارد، در طول دو دهه به منظور برقراری ارتباط بین اروپای شمالی و جنوبی در زیر کوه های آلپ سوییس شاخته شده است.
 AWT IMAGEAWT IMAGE
به گزارش گروه اخبارعلمی ایرنا، مقامات سوییسی معتقدند این تونل، صنعت باربری اروپا را متحول خواهد کرد. کالاهایی که اکنون با استفاده از یک میلیون کامیون در جاده های اروپا جابه جا می شوند، به زودی با استفاده از قطار حمل خواهند شد.
این تونل رکورد تونل ژاپنی Seikan را که 53.9 کیلومتر طول دارد و اکنون به عنوان طولانی ترین تونل جهان شناخته می شود، شکسته و تونل Channel را که فرانسه و انگلیس را به هم متصل کرده است، در مقام سوم قرار می دهد.
ساخت این پروژه که 12 میلیارد دلار هزینه در بر داشت، در سال 1992 میلادی در یک رفراندوم، به تایید مردم سوییس رسید. دو سال بعد، رای دهندگان گروه های دوستدار محیط زیست که طرح جایگزینی حمل و نقل جاده ای کالاها را با خط آهن ارائه کرده بودند، آن را مورد حمایت قرار دادند.
تمام مسیر تونل در عمق 2.3 کیلومتری زیر کوه های آلپ و در بین سنگ هایی ساخته شده است که دمای آن ها به 46 درجه سانتیگراد می رسد. در جریان حفاری و ساخت این تونل، مهندسان و کارگران بیش از 28 میلیون تن سنگ را حفاری و منفجر کرده و 73 نوع سنگ مختلف از دل زمین خارج کردند.
این تونل که ساخت آن مطابق با برنامه زمانبندی و با صرف بودجه تعیین شده به پایان رسیده، یک خط آهن اصلی را تکمیل کرده است که شهر روتردام هلند را به شهر جنوا در ایتالیا متصل می کند. با شروع بهره برداری از این تونل در ماه دسامبر، مدت زمان سفر از زوریخ به میلان بین یک تا دوساعت و 40 دقیقه کاهش می یابد.
مسیر این تونل بر خلاف خط آهن قدیمی که در سال 1980 میلادی در بین کوه های آلپ احداث شده است، یک مسیر مستقیم و هموار است و تنها در طول 17 دقیقه 260 قطار باری و 65 قطار مسافری بری می توانند از آن عبور کنند.
سرمایه لازم برای احداث این تونل از طریق مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سوخت، عوارض جاده ها و عوارض دریافتی از وسایل نقلیه سنگین و وام دریافتی از دولت که قرار است ظرف یک دهه به دولت پرداخت شود، تامین شده است.

 

تاریخ : 95/03/12
منبع :
http://www.irna.ir/fa/News/82097280/


  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 5563 بار   |   دفعات چاپ: 910 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن تونل ایران Iranian Tunneling Association
Persian site map - English site map - Created in 0.2 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645