معاون عمرانی استانداری کرمانشاه: ساخت قطار شهری کرمانشاه چهار سال زمان میبرد نیککردار افزود: عملیات حفر تونل قطار سبک شهری مرکز استان تا پایان امسال آغاز میشود و در صورت تخصیص اعتبار کل پروژه طی چهار سال به بهرهبرداری میرسد/ این پروژه ۶۳۲ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. به گزارش خبرنگار «نسیم»، مجتبی نیککردار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب به بافت تاریخی کرمانشاه در مسیر قطار، توجه به پدافند غیرعامل، جلوگیری از ترافیک و کاهش هزینهها با بهرهوری بالا و با توافق شورای عالی ترافیک کشور سیستم مونوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری تبدیل شد. جلوگیری از آسیب رسیدن به بافت تاریخی شهر بهویژه در خیابان مدرس از دیگر دلایل اجرای قطار سبک شهری است. به جای مونوریل با اجرای این پروژه آسیبی به بافت این محدوده و یا سیستمهای فاضلاب شهری وارد نخواهد شد، چرا که این تونل دست کم 12 تا 20 متر در زیر زمین حفر میشود. معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ظرفیت جابجایی قطار سبک شهری کرمانشاه 14 هزار نفر مسافر در ساعت است، گفت: تبدیل قطار سبک شهری به مونوریل نه تنها باعث افزایش هزینهها نمیشود، بلکه کاهش هزینه هم دارد. با وجود هزینه 100 میلیارد تومانی در احداث و حفر تونل در قطار سبک شهری، کاهش 150 میلیارد تومانی را در خرید واگنهای قطار شهری نسبت به مونوریل خواهیم داشت که در مجموع 50 میلیارد تومان کاهش هزینه و صرفهجویی به دنبال دارد. اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه 632 میلیارد تومان است. دولت، معاونت نظارت و برنامهریزی راهبردی را مکلف به پرداخت 50 درصد از اعتبارات کرده است و 50 درصد دیگر باید از طریق شهرداری تامین شود. خبرگزاری نسیم، ۱۳۹۳/۳/۱۸ لینک خبر: http://nasimonline.ir/detail/News/893529/208